Аестетика

Из цялата страна напоследък ври и кипи акция по саниране на жилищата. Това похвално начинание обаче придава на урбан-пейзажа вид на нещо, с което и цигански катун не би имал желание да се асоциира. Ето един не особено фрапантен пример:

aestetic1

На пръв поглед нищо особено. С какво разполагаме? Жилищна сграда току зад Общината във Варна. Строена е вероятно през 60-те. От саниране има нужда, защото мазилката й се лющи. Първоначално, тоест още при построяването, е била решена в някакъв прасковен цвят. Какво обаче става днес?

Ако гледаме от дясно на ляво ще забележим, че собствениците на ъгловите апартаменти от първия и втория етаж имат изявено предпочитание към лимоненожълтото. Съседите им също обичат цитрусовите плодове, но са заложили на цвят „весел портокал“. В средата живеят някакви тъжни хорица, виждащи света и живота в сиви краски. Завършваме с будни граждани, които максимално се доближават до първоначалния замисъл и са си боядисали санираното в пъпешово.

И да, това въобще не е най-фрапантният пример, както вече казах. Бива индивидуализъм, бива, ама и това граници някакви има. Не мислех, че трябва специален акт, който да постановява ремонтите по сградата да не я превръщат в нещо, което изглежда като сглобено от каквото там е намерено на бунището, но май от някакво подобно решение поне на местна основа има нужда. Добре бе, санирайте си, ама поне не мацайте бе!

14 коментара за “Аестетика

  1. на мен пък много ми харесват такива шарени блокове

    даже съм намислил да искам да ми боядисат санираното с тъмночервено, на фона на светлосиньото на съседите отгоре 🙂

  2. И мен ме кефят „сглобените“, напомнят ми на детските конструктори от едно време, където всяко блокче според типа си имаше различен цвят и съответно много шаренко ставаше! Ти пък Марфалето, нищо не разбираш, новите сгради в Испания, хората нарочно така ги боядисват и с десени и шарки и к’вото се там сещаш… а ти, монотонно. Ми това да не ти е комунизъма!

  3. Ааааааааа, добре! 😀 Пу за мене тогава да си сложа розавко на сини точки върху сивата фасада на блока ни 🙂

  4. Знаех си аз, че ти е повлияло сивото, сковано, комунистическо светоусещане!
    Друго си е тъмно синя роза или поне синя мартеница.
    Да не говорим за изцепката на една майка седесарка, че сини деца ще ражда!?…
    Остави! Заяждам се! Аз съм за бялото, за светлината, щото съдържа всички цветове!

  5. Сега ли е момента да си признач, юе моя дом е жизнерадостно банановожълт с нарисувани слънчогледи по него? :0

  6. Хахахаха! Аз пък мислех, че „аестетика“ идва от английския правопис на естетика „aesthetics“ (или, може би, от гръцките корени 😀 ). Марфа, виж сградата на Хундертвасер във Виена. Аз пък мра за такова шаренко: http://www.kidsnet.at/gif2/hundertwasserhaus.jpg

    • То, Лид, номерът беше да е уловка. Ама при теб не минава. 😛 А сградата е наистина много весела 🙂

Вашият коментар