Политическо антиваксерство

ikea-saudi-arabia-catalogКогато Солк и Сабин въвеждат ваксинацията срещу полиомиелит през петдесетте години на ХХ век, целият свят си отдъхва. Точно е преживял истинска пандемия, която убива хиляди и оставя още повече жертви с различна по степен инвалидност. Онези, които са обречени да прекарат остатъка от живота си в железен бял дроб, без дори да могат да дишат самостоятелно, завиждат на ония, които се отървават само с изкривени до неузнаваемост крайници.

Днес сме на крачка от пълното изличаване на това заболяване от лицето на Земята. И пак днес се сблъскваме с все по-набиращо сила антиваксерско движение, според което ваксините всъщност са оръжие на Конспирацията™ и единствената им цел е да разболяват и убиват.

Защо? Защото въпросната пандемия от полиомиелит се разразява в далечната за антиваксерите 1954 г. И те няма как да я помнят. А щом не си видял, не си преживял и нямаш преки спомени от това зло, нямаш никаква причина да не вярваш, че ако не дай си, Боже, детето ти прихване някаква такава гадост, ти спокойно ще си го излекуваш с хомеопатичен извлек от черупка на паче яйце и перо от лястовица по рецептата на д-р Папазова, издиктувана в предаването на Гала.

Паралелно с този феномен се развива и набира сили друг. Също толкова опасен.

Сега, аз съм човек пацифист. Който ме познава, ще знае, че никога не съм имала желание България да нападне Турция, за да си върне Одрин, Лозенград и излаза на Бяло море, нито пък бих могла да оправдая коя да е инвазия на териториална или верска основа. Възниква въпросът обаче какво правим, когато на разстояние три Българии от нас гори сериозен пожар. Ами ето какво правим. Не само ние де, светът като цяло.

Една част от света, която напоследък е участвала във военни действия, замаскирани като война за мир, а всъщност водени от изцяло икономически подбуди, днес се чувства гузна и намира всякакви доводи да не прати специалисти, които да изгасят този пожар. Другата част от света, която за последно е виждала война през 1945-та, се държи точно като заклета бегемама и убедена антиваксерка. Тя пък настоява, че всички хора (без българите, които са сбирщина от убийци и морално деградирали типове), са добри и вместо да се пращат пожарникари, пожарът може да бъде угасен посредством песни, вяра в Доброто™, всемирна любов и съпричастие към жертвите.

Също като айилците на Робърт Джордън, ама преди Разрушението на света. Ти ги унищожаваш, те в същото време са се хванали за ръце и пеят песни, за да пробудят Доброто™ в теб.

И нещо повече. Развиваш такава среда на толерантност, че си готов да посрещнеш с „добре дошъл“ не само вируса на полиомиелита, а и на чумата дори, само и само да не нарушиш правата му. И в крайна сметка превръщаш толерантността в затвор, от който няма как да се измъкнеш. Внимаваш какво мислиш, мериш на кантар всяка дума, стигаш дотам да преравяш и преправяш детски книжки и филмчета, за да ги чистиш от политнекоректни съчетания като „негърски крал“ например или режеш сцени, в които деца, играещи си на китайци, си дърпат очите, с което не казваш нищо друго, освен че е срамно човек да е негър и е неудобно този факт да бъде изтъкван, или пък че не бива да споменаваме пред китайците, че са китайци, за да не вземат да се засегнат.

Готов си да стигнеш и до много по-далеч.

В Саудитска Арабия смятат жените за говорещ добитък и ти триеш образа на майката от каталога с мебелите, но понеже това не е достатъчно, триеш дори имената на жените, участвали в създаването на същия този каталог. Същата тази Саудитска Арабия финансира строежа на джамии и изпраща уахабити за проповедници в собствената ти страна, но ти не се противопоставяш на този факт, защото…

И в това време пожарът гори, разраства се, завзема все повече територии и поглъща живи все повече жертви, но ти се държиш като напушено хипи, бълваш цитати от Ганди и обясняваш, че не бива да се използват водни струи за гасенето му, защото ако се възправиш срещу огъня, ставаш точно като него и това е недопустимо.

Политически коректно ли е това да бъде наречено престъпна лудост?

4 thoughts on “Политическо антиваксерство

  1. Ами ти сама пишеш защо е тъй. Защото, ако единствените, които могат да угасят пожара, тръгнат да го гасят, утре всички други пак ще кажат, че това са били „военни действия, замаскирани като война за мир, а всъщност водени от изцяло икономически подбуди“.
    В аналогична ситуация Западът се намеси в Либия и угаси пожара и коментарите бяха, че Либия не е можела да бъде оставена да изгори, защото Западът се е нуждаел от петрола й. Съответно при следващия пожар Западът доказа, че може да остави и Либия да изгори и още как.
    Надежда Манделщам беше писала, че доброто е като стока – има го, когато за него има търсене. Бих добавила, разумът също.

  2. „доброто е като стока – има го, когато за него има търсене.“ – така си е! Особено в света, в който живеем сега. Сякаш се помага, за да ни видят…за да изпъкнем

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s