Искам да знам

Комарницки. Човек няма какво повече да добави.

Искам да кажа, че се радвам, дето изпадналата в режим на дълбока хибернация българска интелигенция взе най-сетне да дава признаци на живот, но понеже в момента е модерно да си говорим на „къде бяхте вие, когато…“, ми се ще да задам няколко простички въпроса.

Къде бяхте, когато начело на държавата застана зле възпитан милиционер, шеф на ИПОН и телохранител на Тодор Живков?

Защо не се възмутихте, когато същият този човек нееднократно и по най-различни поводи изказваше възхищението си от бившия първи и практически направи всичко възможно, за да реабилитира режима му?

Къде бяхте, когато този човек произведе легион скандални назначения във всички ешелони на властта?

Къде бяхте, когато неосъществената дружинна ръководителка Румяна Желева излагаше страната ни?

Защо не ви излизаше пяна на устата – както днес се пенеше Евгений Михайлов в студиото на btv, – докато в речника на съвременния български език навлизаше терминът „окалинчване“?

Къде бяхте при всички приказки за магистрали, картофи, овчари, дюнери и взривяващите се в звездички планетки? Къде ви беше възмущението, когато Фидосова списваше изборния кодекс, едва смогвайки да обясни и ядрения разпад на водната молекула?

Защо не нададохте вой до небесата в някое телевизионно студио, когато се оказа, че Обама искал да гласува за Бойко, а Бан Ки Мун прописа прочувствени прощални слова в негова чест?

Колцина от вас, интелигенти български, скочиха възмутени от пиянските изстъпления на бившия министър на културата, настървен да кани на концерт в Москва покойната  Гена Димитрова?!

Някой поет случайно да обяви гладна стачка против финансовата политика на Симеон Дянков?

Колко от вас, трибуни народни, възмутени от безобразията на настоящите управляващи, казахте „стига“, когато изгря звездата на Ана-Мария Борисова?

Какво направихте, когато Симеон Дянков обеща да напляска руснаците, а премиерът сънливо джиткаше angry birds на таблета си по време на връчването на Нобеловите награди?

Мога да продължавам в тоя дух три години и половина.

Колко от вас, певци и артисти, се развявахте по предизборните концерти на тая мафиотска структура, самонарекла се партия, при това нагло окичена с определението „дясна“?

И мога ли да ви повярвам, че днес внезапно сте получили катарзис, вие, които би трябвало да водите народа?

Представителите на т. нар. интелигенция, които приемаха управлението на Борисов за лична обида, могат да се изброят сигурно на пръстите на едната ръка на невнимателен фрезист. Къде бяхте останалите и кой ви дава правото да говорите днес от името на протестиращите?

15 thoughts on “Искам да знам

  1. Получаваха хонорари от халтури. Не мога да ги гледам днес как се правят на първи революционери. Особено ми опротивя Христо Мутафчиев – господ здраве да му дава – за чийто инсулт ББ изпрати хеликоптер, за да му спаси живота. Колко живота бяха спасени по този начин по врече на Бацевото управление? Днес е първи революционер. Драйфа ми се от такива.

    • Мен пък ме хваща катарзисът от Рачков. А Едвин Сугарев, да ме прости Бог, трябва да дели едно заведение с психично волния. Щете ме цитирайте, щете ме хулете.

      • Ми да не ги пускаме при нас, ебати! Както и хората от особено разлютилата ме Харта 2013. Марш! Аз съм се драла цял мандат против Баце, гласувала съм за тези червени изроди, „за да не си изгубя гласа“, на които възлагах всичките си надежди да изметат Бацевщината, щото те така обещаваха. И сега с пълно гърло крещя всяка вечер. Баста, честно! И съм обещала никога повече да не гласувам наказателно, а само по съвест. Един път го направих и сега ще се псувам цял живот. Много се бях потресла по времето на Баце, когато се обадих на виден интелектуалец, за да го помоля да говори пред моя вестник, да каже нещо, да даде надежда. И той ми вика – ми работите са зле и накрая всички ще умрем. Е, взриви ме! И сега го очаквам всеки миг в редиците на революционерите.

  2. Може би и те са подкрепяли баце, „наказателно“ и са си мислели, че иначе по-зле. Не забравяйте, че „човека от народа“ беше политикът с най-висок рейтинг и е съвсем нормално да си помислиш, че ако излезеш на протест ще си малцинство. А зле възпитания милиционер дойде на власт с със сериозен процент, най-вероятно, именно защото беше зле възпитан милиционер, а с любовта му към Тато имаше поддръжка и от червените ел.единици. Аз честно казано не виждам промяна – хората, които бяха против Герб около мен (пък и в блогосферата), сега са против това правителство и пак са си против Герб, а за феновете „Супербойко“ е нормално сега да си го искат пак. Честно казано си изредила само гафове и простотии – скандала с първите записи бяха истинската бомба, която трябваше да взриви нещата, а колко падна рейтинга на въпросния тогава – ми не падна. Ми те тава е – тоя въпрос къде бяхте, можеш да го зададеш на всички протестиращи и та са си говорили помежду си ама не всеки има блог, за да се отчете.

    • Мен повече ме интересува къде бяха „духовните водачи на нацията“, т. нар. интелигенция. Народът ми е ясен, щото и аз съм от него.

  3. Дайнов развиваше разни теории по въпроса преди месец и приказваше горе-долу същото. Мисля, че статията се казва „Десните идиоти“. Просто тукашната интелигенция (чудя се да сложа ли кавички) е развила инстинкт да е добре с властта. Ако някой интелигент е преживял катарзис, купил си го е втора ръка от парламента и го е използвал бързо и със запушен нос, за да не усеща миризмата.

  4. Ами отговорът се намира в статията. Търпиш и дискутираш, търпиш и дискутираш, търпиш и дискутираш. Протестираш веднъж, протестираш 2 пъти. Идват на власт партии, които според своите избиратели би трябвало да се борят една срещу друга. Те си разделят баницата и нацист издига правителство от социалисти и турци… Вече не можеш да търпиш! На 28 съм, от 10 год. съм в чужбина. Прибрах се, за да протестирам, защото вече няма накъде. Днес се решава, ще има ли демократична, европейска България или лека полека ще станем Беларус. Ако загубим, само пенсионери и държавни служители ще си останете тука. Нас ни искат по цял свят.

    • Е трябва ли задължително някой да те заплаши, за да почнеш да се държиш адекватно? Европа е алергична към нацистки изстъпления и допускам, че ако Волен не разиграваше това театро, въобще нямаше да се занимават с нас при все Пеевски и останалите простотии.

  5. Ох, ама то една интелигенция…
    Аз тези въпроси и на себе си ги задавам, ама и на всички протестиращи сега искам да ги задам. И много ме е страх, че на едни избори утре или вдругиден голям процент от тях ще гласуват за ГЕРБ. Дано да греша, дано….

  6. Марфе, въпросът ти може да бъде зададен като „къде бяхте последните 23 години?“, да спести целия ти текст и щеше бъде едновременно съвършено точен и абсолютно безсмислен. Същата „защита“ ползват червените драскачи по знайни и незнайни форуми – къде бяхте? Къде сме били си е наша работа, първо. Второ, надявам се усещаш как „къде бяхте?“ е грозна пошлост. Все едно на водачите на априлското въстание да дойде некой българин и да им каже – КЪДЕ БЯХТЕ 500 ГОДИНИ? Съжалявам, с тази твоя логика, никога няма да можем да протестираме, защото не сме протестирали срещу предишните. Сега е узряло достатъчно обществото, сега протестираме.

    • Ами аз всъщност се обръщах към „интелигенцията“, олицетворявана от персони като Евгений Михайлов, които внезапно гракнаха за ред и законност. Идеята ми беше за тези, които принципно би трябвало да бъдат водачи на нацията, духовни водачи, ако щеш.

      А народът – той винаги си е бил тук. И много хора и негодувахме, и протестирахме, че и по митинги ходихме, докато разни едвин-сугаревци се разсипваха да ни убеждават, че Баце е най-хубавото нещо, което е сполетявало България от идването на Аспарух по наши земи.

      Те за тези личности ми беше думата. Не за протестиращите хора. Които, както казах, винаги са си били тук през цялото време ставаха все по-гневни именно защото гласът им през цялото време беше заглушаван в ленти, магистрали и чутовни успехи, които се носят от урва на урва и от век на век.

Вашият коментар

