ЧНГ, скъпи сънародници

Така де, ЧНГ.

Обаче публикацията ми е по друг повод.

Иде реч за чутовната реч на Плевнелиев, която щеше да бъде обречена на вечна забрава, ако не беше оная история с Аспен. Която пък не мога да ви опиша колко точно не ме интересува. Дреме ми на Аспена, повярвайте ми. Нямаше да ми дреме и ако беше решил да илюстрира гордостта си с дебели пияни голи рускини из мегаполиса на Слънчев бряг, дето нито го знам откъде почва, нито знам къде му е краят.

И понеже има хора, които изявиха удовлетворение, че поне не ги било срам, щото президентът ни тоя път нито се хилел като зелка на амфетамини, нито развявал знамето наопаки, нито правел каквото там обикновено прави, реших най-сетне и аз да принадя гласа си към хора, озвучаващ Великата Новогодишна Реч.

Започвам с това, че винаги, когато Плевнелиев отвори уста, бивам обхваната от чувство на срам, щото никога не знам накъде ще го избие. В най-добрия случай слушам в напрегнато притеснение и после си отдъхвам, ако прояви адекватност. Подобни чувства ме терзаят и когато Боцката изпита напъни да говори, също и Цецерон, а и Слави Трифонов, макар че последния съм го отказала от има-няма десет години.

Мисълта ми е, че си се срамувам от него, но не заради новогодишния топъл въздух под налягане, чието достойнство било новата атмосфера с книгите и не знам си още какво. И въобще, ама много сериозно го казвам това, дреме ми заради речта му. Ако ще да е била някакъв шедьовър на реториката и да изстрелва президента директно в челната тройка на най-добрите оратори на всички времена, ако ще да заслужава каквато там награда се полага за Най-добрата Новогодишна Реч™, на мен ми е повече от достатъчно да погледна през прозореца и да се върна право в реалността.

И всъщност какво чак толкова имаше в речта, че да ми разтрепери коленете и да си кажа: те това е! Има линк към нея, ето го и резюмето:

Годината беше трудна – природния бедствия и атентат, но да ги загърбим и да гледаме към светлото бъдеще.

Светът е в криза, но доходите ни са ниски, щото то от нас зависело, да запретнем ръкави и да бачкаме. (Докато примерно в съседна държава стачкуват, щото не могат да издаянят един месец с половингодишния доход на средния българин, който често отива и запретва ръкави и бачка там, щото тука, нали… Но да не се отплесвам)

Родителите да си гледат децата.

България и нейната древна култура, красива природа, бла-бла-бла.

Вярвал, че бъдещето принадлежи на образованите. (Мене кво ме брига в кво вярва тоя?! Да види първо колко е образован оня, дето го има за магаре и му дърпа ушите в ефир, да направи сказка и с египтолога, пък после да приказ… Съжалявам, пак се отплеснах)

Децата на България са нашето бъдеще, гордеем се с тях, бла-бла-бла.

Скъпи сънародници в чужбина, дето в момента сте повече от сънародниците си в България, обичаме ви и денонощно си мислим за вас.

ЧНГ.

На фона на това Аспен, фондовата борса в Ню Йорк и пр. са ми толкова бял кахър, че няма накъде. Но да, поне не се хилеше като зелка, забрави да спомене българската версия на Силициевата долина, дето ще си я строим край София, крайдунавската велоалея и клъстърите по какво беше там където там беше решил да ги клъстърира. Много искам тоя и всички останали олигофрени да се сберат нейде край камината и да си четат речи, за предпочитане в Русия и на кротък запой с Депардийо. Какво пък, що да не си помечтае човек?

4 thoughts on “ЧНГ, скъпи сънародници

  1. Показа че може да чете. Беше се облещил в екрана и поне за мен доказва, че не си пише сам речите (както твърди). Но показа че може да чете гладко на глас и това го откроява от останалата герберска пасмина. Такива са времената, че и на това трябва да сме доволни.

  2. …да, а за следващия ще се радваме, ако може едновременно да ходи и говори, без да се спъва. Колко дълбоко може да падне политическата ни класа още?

  3. Pingback: ЧНГ, скъпи сънародници | К+

Вашият коментар

