Юпи

Без никакъв особен повод се замислих за т. нар. „юпита“, които от десетина години насам са запретнали ръкави да спасяват държавата. Визирам основно хора, които са отишли да учат в чужбина по времето, когато тук беше сложно човек да иде да следва в друг град един вид, а сега се връщат на бял кон. С Мисия™.  И сочат с пръст наборите си, които са завършили ВИНС-а или ТУ-то по времето, когато самите те са завършвали Харвард или каквото там, говорят им назидателно сякаш приказват с кученцата си и си вярват, че са единствени.

Да, ама не, както казва Петко Бочаров. Щото сега младите хора съвсем свободно заминават да следват в чужбина, стига да им се учи, някои дори в Харвард, Оксфорд и каквото там елитно има, при това нерядко и на пълна стипендия заради висок успех, и не са единствени. Което мен ме радва.

5 thoughts on “Юпи

  1. Аз съм юпи. С изключение на частта „спасяване“; бг не можа да ми предложи интересно обучение, ляв мигач, луп у купата с лактите и ранъта определя борбъта.

    Всички татови, дето са завършили неплатено „више“ ми са ногу, ногу, ама ногу неинтересни.

    Май сред старите приятели нямам незавършили в бг…което не винаги е лошо, но по разказите им в какво състояние е било преподаването, учебните материали, продаването и купуването на изпити, базата, общежитието ЗНАМ че направих добър избор. Инвестиция, всъщност.

    Има разлика между добра и кофти инвестиция и тя ще се види в пенсията ми, още ми е рано…еееее, след четиридесет години пак шси чатим. Нека се родят тия, дето ще ми работят за пенсия и ги обучат свястно. Може и в елитно школо, но изброените от теб далеч не са днешните топ университети. Просто там се тъпче доста народ.

    По времето когато аз си търсех университет, двайсет години назад, вече го нямаше. Стипендии нямаше. Фондации не бяха регистрирани още. Не ми се мисли оттогава насам как са се развили нещата

    • This looks so good! I might just try this one!Thanks for commenting on my blog Light and Shadow, by the way. Your words touched me.I'm your newest follower, and I will delevitinify come back here to check out more recipes.

  2. С’а специално двата горепосочени университета възпитават едно чувство на превъзходство, от което отрудените ми ръце ме засърбяват неудържимо.

    Та мисълта ми е, че както има и силно знаещи и кадърни хора завършили във Воронеж и Шумен, така има и солиден брой галфони с дипломи от елитните университети. И на мен ми се чини, че именно галфоните имат едно нездраво желание да идват да спасяват Родината от недообразованото й население.
    И се получава малко неудобно щото поне в началото някои хора не си дават сметка, че „аз съм завършил Оксфорд“ може и да не значи абсолютно нищо.

  3. Трябва да кажа , че за 15 години, дипломата ми (от един от споменатите „елитни“ бг университети) ми е послужила точно *нула* пъти.

    С други думи – това къде човек е завършил „више“ няма абсолютно никакво значение. Пък първото юпи нека се радва на образованието си. Не знам дали е учил статистика, щото ако беше, щеше да знае, че ще се радва на „пенсията“ си средно 4-5 години. Пък и аз предпочитам разликата да се вижда веднага.

    Относно чужбинското образование (специално американското) силно се съмнявам да е по-добро от българското (поне преди 10-на години) . И това съмнение е подплатено с доста наблюдения. Там учеха неща, които тук се учат в техникумите.

Вашият коментар

