Chain spam

Или иначе казано, блог-игрица. Ама аз по принцип не участвам в блог игри, нали… 😀 Е не можеше да мине без това изречение, не би било честно. Всеки уважаващ себе си блогър, въвлечен в подобно нечестиво деяние, трябва първо да се отрече от него и чак тогава да пристъпи към действие.

И така, запретвам ръкави. Морвето ме призовала да си призная с какво асоциирам Иран. Аз пък понеже не ща да говоря за аятоласи и показно убийство на момичета по градските улици, честно казано попадам в задъдена улица. И така, да изчовъркам малкото неща, които знам за тази страна. Столицата й е Техеран, което неизбежно ме кара да си правя асоциация с конференцията в Техеран от 43-та, когато на бърза ръка и с помощта на обикновен молив България бива прикачена към съветския блок. Още му берем гайлето.

Иранците са перси, а срешу персийския цар Шабух се е борил арменският герой Самвел от едноименната книга на Агоп Мелик Агопян (Рафи). Персиец е и героят на Гор Видал от „Сътворението“. От Иран Бети Махмуди бяга с дъщеря си Махтоб.

В Иран има нефт. Неоспорим факт. И освен това, като чуя името на тая страна и все се сещам за „1001 нощ“ 🙂

6 thoughts on “Chain spam

  1. Щом няма да говорим за аятолласи революции, значи да не споменаваме и Джеймс Клавел. 🙂

    Следващото, което ми дойде е Персия от уроците по история в 7 клас – законите на Хамурапи, Ахура Мазда и Ариман, Заратустра, Ксеркс, Спарта и Термопилите, Дарий и Александър Македонски. После – любимият ми роман от Гор Видал, честна дума. 🙂 И войната с Ирак.

  2. Хамурапи е бил във Вавилон разни стотици години преди Персия..

    Иран е моят безкрайно неочакван приятел Али, винаги мъдър, понякога тъжен и нерядко след нечия фуста.

  3. вчера съм бил малко мрачен, ама беше само тривия, а не поучаване.. да си кажа де 🙂

Вашият коментар

