„До Хасково и назад“

или „С Яне на път“

Първо, да започна с това, че Хасково много ми хареса. Хубав китен град, с много зеленина, с много млади хора, с много живот в него. Видях малко, но каквото видях, ми легна на сърцето. Красиво място, две думи няма.

Обаче, за да стигне човек от Варна до Хасково и е решил да ползва автобус, е добре да се подготви психически за очакващото го. Там е работата, че аз, като се замислих, не съм пътувала до Бургас от 2001-ва. Имам съседи, които редовно ходят там на гости и винаги като стане дума ми обясняват, че аз пътя няма да го позная. И да, „Слънчев бряг“ е наистина много застроен, но аз не можех да си представя колко точно е застроен. Представях си какво ли не, но се оказа, че въображението ми въобще не е толкова развинтено, колкото винаги съм си мислела.

За това малко по-късно. В момента искам да обърна специално внимание на… Яне. Аха, онова момче с особения забавен (но не в смисъл на весел) изказ. Момъкът е напъплил целия път. Имам предвид целия. Ама съвсем целия. Миналата седмица си пътувахме в неговата компания съвсем удобно чак до румънската граница, а тази кротко ни съпровождаше през целия път до Хасково. В по-малките населени места предприемчиви хора го използваха вместо знак „стоп“. Върши същата работа, че и по-ефективно. Не мога да ви опиша какво изпитва човек, който със стиснати зъби преминава поредния завой около Обзор и внезапно насреща му изникне гигантски образ с обърната длан и тъмнооранжев вопъл „СПРИ!“ отдолу. Аха да закове шофьорът спирачки и вижда, че всъщност въпросната светла личност иска от него не да спре на пътя, а да спре корупцията. Добре бе, Яне, ще я спра. Корупцията. Щом толкова искаш, ей сега лично отидох и я спрях. Честна дума! Само си мисля, че по петдесет стотинки да струваше един билборд, пак бая си се изръсил, за да осееш целия път с лика си светъл. Нали тъй?

Забавното беше, когато току преди Бургас движението внезапно спря. Причината се оказа, че две коли се бяха блъснали, леко, слава Богу, току пред билборда на вездесъщия Яне, точно под оранжевото СПРИ. Както се казва, доказано действа. Браво, Яне. В тази връзка, някой от тук четящите познава ли някого, който да познава човек, който възнамерява да гласува за РЗС? Опитвам се да си обясня социологическите проучвания понеже, не за друго.

Та така. Стряскани от Яне, който изскачаше иззад всеки завой и беше по-многоброен от крайпътните проститутки, с които районът принципно изобилства, се озовахме в района на Свети Влас. И не излязохме оттам чак до Поморие. Включително. Цялото крайбрежие от Влас до Поморие се е превърнало в нещо като… Бе не като мегаполис, ама е близо. Образец на развития мутробарок със спорадични примеси на ранен сецесион, трескаво рококо, небрежен ампир и тук таме неоготика с кибер елементи. За цвят. Замъци с кули, които биха накарали Гауди да умре втори път, ако ги види. Сигнално розови Бурж ал Арабове със зелени еркери и оранжеви балкони. Морето от пътя почти не се вижда и май така е по-добре.

То не може да се опише. Това трябва да се види. Нещо повече, трябва да се организират специални образователни екскурзии до тоя район. Задължително. А самото място да се постави под карантина и в него да не се допускат бременни жени и хора със слаби нерви. Имам само една малка забележка. Изключително лошо впечатление ми направи единствено натрапващата се липса на изкуствени палми. Видях две-три някъде. Лошо. Лошо и безвкусно. Трябват повече. Аз лично бих изсекла овошките край пътя и бих ги заменила с пластмасови палми с кокосови орехи по тях. Около всеки хотел щях да ги нацвъкам. А то така какво се получава? Янета – бол, изкуствени палми – йок. Не одобрявам.

Бе мама му стара, тоя Костов, след като тъй и тъй окраде България, не можа ли по-хубаво да я скрие някъде там, че да избегнем това извращение?!

Добрата новина е, че доста голяма част от хотелите са обявени за продан и можете да си напазарувате от тях при нужда. Още по-добрата новина е, че има обширни все още незастроени участъци, които са оградени, кичната им е картинка какво ще представляват след пълната промяна и първата копка е направена. Честито. Ако не искате чак хотел, можете поне апартамент да си купите там. Е, има вероятност да си бъркате в очите със съседа си от съседния киликандзер, без дори да излизате на балкона за тая цел, но пък тъй и тъй няма да имате съсед, така че инвестирайте смело. Аз съм си харесала едно шато, пък вие както искате. 😐

16 thoughts on “„До Хасково и назад“

  1. Забелязахте ли, че на билборда бенката му само загатната или ако не си го виждал преди това може и да не я забележиш:-) Да спрем корупцията с фотошоп:-)

  2. Ма не съм му гледала бенката. Пък и да има бенка, кво? Тя и Мерлин Монро имаше бенка, пък не й пречеше на кариерата. Мен повече ме притеснява клонирането му. Има – няма стотина метра и хоп – Яне. После минат не минат още сто метра, и хоп – пак Яне. И така, до края на света…

  3. Като се замисля… не бих гласувала за никой, нацвъкал собствената си мутра на билборд. То бива самовлюбеност, ама чак толкова… 🙂

    Не е необходимо да познаваме мутрите на политиците си. Бюлетините няма да са със снимки на кандидатите, нали?

  4. На всичкото отгоре не е и кандидат за евроизборите. Из Бургас пък се е нацвъкало Волен с волевата си мутра, като че ли и той се кандидатира. 🙂

    Но явно хората са икономични – ще използват едни и същи билбордове за двете кампании.

    • Точно, Миме. Тоест, ако не спрете корупцията, щото няма да ме вкарате в европарламента, ще я спрете, като ме вкарате в нашия парламент. Крайпътната статистика е горе-долу следната: Яне, Яне, Яне, Яне, Яне, Волен с протегнати длани, Яне, НДСВ, Яне, Яне, Яне, Яне, някви там, май на Кошлуков, ама не съм сигурна, Яне, Яне, Яне, Яне, БСП, БСП, БСП, Яне, Яне, Волен, Яне, НДСВ, Някви там, Яне, БСП, наближаваме Хасково и се появяват първите ДПС-та, като Яне плътно ги следва, Волен, БСП, някви там… И такааа, до края на светаааа…

      Кошмарно е 😦

  5. Ъъъх. Аз утре ще трябва да ходя в Хасково. Ама ще се поуча от твоя пост тука и ще си взема книжка, някоя по-дебела, за да не се подлагам на вредното въздействе на този активист. Неговите агитпроптабла са доста нагъсто из София и много ме нервират, та нямам нужда от още.
    Колкото до целевата група избиратели, не познавам и дори не съм чувала за такъв. Но мога да си го представя – някой о.р. ЗКПЧ например, или бивш профпредседател. Този типаж, чиято хипербола е Яне, беше много широко разпространен едно време – преди преврата. А пък и доста от хората са като кученцата на Иван Павлов – имат трайни условни рефлекси.
    😦 (А как ми се искаше да ти се усмихна…)

    • Светле, то ти ако не караш буса, няма от кво да се плашиш. Лошото е за шофьорите. Тъкмо са се съвзели от няква шантава маневра, направена от аутиста пред тях, таман са преодолели опасния завой, и хоп, Яне изскача и крясва с цяло гърло „СПРИ“. Оле мале направо.

  6. Радостни трели бликнаха от хасковското ми сърце, като прочетох, че край тъй свидния ми град има билбордове на Яне!

    Скъпи приятели, работата е съвсем проста!
    Като един екс-земеделец, Яне е загрижен за селското стопанство и е накачулил родината с билбордове, за да гони пилците вместо плашило!

    Похвално е, че се е съгласил светлият му лик да замества плашилата по нивята!!! 🙂

  7. То не само край Хасково, ами край всеки роден град има Яне. И кат рече „СПРИ“ лястовиците се блъскат отгоре му. Действа.

  8. Ииии…
    Подлъга ме с туй „Хасково“ в заглавието и реших да видя как изглежда в очите на някой, който не е от Хасково.
    Пък ти – три реда!
    Аз можех да го сведа до едно-единствено просто изречение. И то много просто.

    🙂 🙂 🙂

  9. Ами вероятно трябва да напиша и „Хасково през очите на варненец“ 🙂 Ама то какво да напиша?! Просто наистина много ми хареса тоя град и това е положението. И мястото красиво, и хората – дружелюбни… Чудесни заведения с хубава кухня, Кенанът мачка… Бе въобще, хубав град и това е! 🙂

  10. Хаха, ние миналата седмица си организирахме Янеspotting в автобуса, щото ни беше скучно, но в един момент и това ни доскуча, защото е навсякъде. Особено по магистралата от София до Ябланица, че и после по оставащия път до Варна.
    Този откъде има толкова много пари?!

Вашият коментар

