Някои неща, които не разбирам

Подреждам по произволен ред. Щото всичко това еднакво не го разбирам.

1. Модата и по-точно някои аспекти от нея. Животът ми се стече така, че почти 50:50 съм го живяла преди след 10 ноември 89-та.  (Повече „след“, ако това има значение де 😛 ) Ta! Преди нещата стояха по следния начин:

а) купуваш си конвенционално палто от конвенционален магазин за конфекция и си траеш.

б) купуваш си палто от „Валентина“, което по нищо не се различава от онова другото, но пък човек изпитва гордата самоувереност да натрие носовете на приятелки/колежки/съученички, като им каже, че палтото е от „Валентина“. Хе-хе. Резултатът е, че жените в града се мотаят с две, максимум три модела палта. Същото с обувките, роклите, костюмите и панталоните за мъжете и пр.

в) понеже съм от Варна, тук го имаше и вариантът „тати плава на кораб“. Тогава дъщерята гордо дефилира с италиански чорапогащник, испански ботушки (ама не в злия смисъл) и да речем, английска поличка. Всичко купено от разпродажба, разбира се, но ако се нагласиш така в България, все едно кацаш от паралелна вселена. И много ясно, че всички те гледат така: 0.о Особено в периода, когато по магазините нямаше наистина нищо…

Двайсет годиним след 10-ти ноември нещата стоят почти по същия начин. Тоест:

а) пепеляво-розово. Дали не беше 94-та? Няма значение.  Да речем, че е  било тогава. Накъдето и да тръгнеше човек, накъдето и да се обърнеше, всичко около него бе роза и пепел, ама на талази. Обувки, чорапи, чанти, блузи, палта, шлифери… Пепел от роза, обаче сякаш някой зъл последовател на Осама е разбил самолета си в Розовата долина. Брррррр. Към днешна дата, разбирай късна пролет 2009-та (туй за поколенията, които ще пребъдат), вълната е някакво пурпурно такова. Вървиш по улицата и все едно си се озовал в място, което бедства след експлозията в местната фабрика за лилава боя. Блузи, ризи, обувки, чанти, вратовръзки, че чак и кучешки каишки. Всичко е лила. Не бе, нищо против тоя цвят нямам, но все пак…

И по други причини не понасям модата. Например оная мания да се набуташ в дънки с четири номера по-малък размер от твоя, но да са с паднала талия и съответно отвсякъде да се друсат телеса подобно на доста превтасал козунак. Ужасно модно беше, че май някои още не могат да превъзмогнат тоя период. Обувките с много остър връх, с които дори и Малкия Мук не би искал да бъде намерен мъртъв в канавка. Панталоните с ужасно широк крачол там долу около глезена, които правеха жените да изглеждат все едно, че са обули два кринолина от времето на Мария Антоанета, царство й небесно. И изобщо, всякакви такива.

2. Формула 1. Е те това не го разбирам. Ама не, не го разбирам. Тук ще съм кратка. Вероятно има някаква емоция да седи човек и да гледа как някакви в продължение на ужасно дълго време се въртят по еднакъв начин на някаква писта, но тази емоция ми е неприсъща. Със същия успех мога да пусна пералнята на дълга програма и да съзерцавам как се върти прането. А като дойде центрофугата… Идея си нямате колко невероятно е усещането! Така де. Не разбирам Формулата и това е то.

3. Алпинизмът. Или по-точно някои аспекти от него. Примерно, що за геройство е да изкачиш Еверест без кислородна бутилка и да умреш нейде там из преспите, оставяйки семейството си почернено? И с какво това би се различавало от да речем постъпката някой да пробва да постои два часа в добре загрята на 250 градуса фурна без предпазен костюм? Що едното е геройство, а другото – не? По каква причина изкачването на Еверест и то без кислородна маска е геройство, а престоят във фурната до хрупкаво е глупост? А? Айде кажете, че не схващам.

4. Анджелина Джоли. Съзнавам, че звучи странно. Злите езици твърдят, че ревнувам заради Брад Пит. Ми де да знам, може и да е вярно, макар да го харесах чак около „Троя“, а преди това бях отдадена и вярна на Антонио Бандерас. Още ме е яд на Мелани Грифит поради което, тая смотана блондинка! Видях си го преди тя да знае за съществуванто му въобще! Ха! Да се върнем на Джоли. Бе харизвам й го Брад, какво да я правя. Не мога обаче да разбера манията, с която тази жена колекционира деца. Представям си интимна семейна вечер. Камина. Тишина. Бавачките са успели да озаптят всички отрочета. Свещи. И Анджелина внезапно прошепва:
– Скъпиииии…
– Ммммммм? (Брад почва да си прави някакви планове, вижда устните на жена си и поставя бавачката на по-задна позиция)
– Да знаеш случайно къде точно се намира Масеру?
– Кое?!
– Масеру бе, зайооооу!
– Кой беше това? Чакай де, последното, дето го взехме не се казваше така…
– Уф ама какъв си простак! Масеру е някаква столица!
Следва справка, в която се установява, че чутото от Анджелина Масеру е столицата на Лесото.
– Брад… Найш ли к’во? Мисля, че е крайно време да си вземем и едно лесотянче!

Не казвам, че във всичко това няма смисъл, но аз не го разбирам. А смисъл вероятно има.

5. Клозетните комедии тип „Остин Пауърс“. Или ако предпочитате, филмите с клозетен хумор тип „Остин Пауърс“, „Мълчанието на шунките“ и пр. ужасно смешни неща. Знам, че Джордж Буш Младши също много си падаше по тях и тази мисъл ме крепи. Тоест, спокойна съм, че дори и да не харесвам подобни неща, все още животът ми има смисъл.

6. Кой нормален човек би си взел да отглежда булдог с гигантска глава, след като има толкова яки животни по света? И като стана дума за животни, отказвам да имам каквото и да е общо с хлебарка, паяк или муха.

7. WoW. Това е секта. Съставена е от бледи и болнави хора със зачервени очи, които от години не излизат на чист въздух. Те говорят за WoW. Ядат WoW. Спят с WoW. Сънуват WoW. Трупат левъли и не знам още какво. С голям труд изкарваш такъв сред обществото, което се оказва грешка, защото някой друг с голям труд е успял да изкара друг подобен пак сред същото общество. Те започват да си говорят за някакви мечове и елфи. Неусетно се оказват изолирани в единия край на масата/стаята/поляната и всички останали ги гледат с умерено съжаление, но странят от компанията им подобно на заклети непушачи, попаднали в обсега на състезател по пушене с лула.

8. Модерното изкуство, ама за това вече говорих, та няма да се повтарям. Въобще не ме интересува дълбоката символика на зелената точка върху бледорозов фон и това. Не. Ми. Пука. Стига да стои по-надалеч от мен и да не се опитва да диктува живота ми, нямам нищо против тая дивотия, но не я разбирам.

9. Каква е тая мания на софиянци да ходят на море?! Ама това е ужасно. Особено както те го правят. Идват в морски град. Спят до дванайсет. Правят любов до един. Закусват по пътя и в два са на плажа. Той е пренаселен, прегрял, морето е размътено, въздухът е нажежен. Стоят до пет. Не могат да спят, щото имат втора степен изгаряне. На другия ден пак в два са на плажа. А бе… Бе вие нормални ли сте бе, какви сте?! Или ще ходиш на плаж по нормално време, а в два часа ще си в помещение с климатик, биричка и проче благини, или няма ми идваш в града, гаден провинциалист с шопски акцент! Амаха! Варна за варненци! Черноморието за черноморци! А тия, дето ми идват от града, който след освобожението я е наброявал десетина хиляди, я не, да седят мирни и да мълчат! И въобще, в пъти по-яко е в най-голямата жега да си на Балкана, релаксиращ на зелена полянка край бистро поточе, в което кротко се студят биричка и динка.

10. Определено не мога да разбера и хората, които не обичат гъби, пък били те и кротки култивирани печурки. Но те са бяла мъка в сравнение със странните субекти, които не обичат бира, шоколад и ягоди. Невероятно просто.

Списъкът подлежи на осъвременяване. Като се сетя за още неща, дето не ги разбирам, ще добавям.

73 thoughts on “Някои неща, които не разбирам

  1. Ха! Колко разведряващ пост 🙂 Модата и аз не я разбирам. Няма да обяснявам.
    Ще пиша после и за Анджелина и за софиянците на море, ама най-важото първо.

    Формула едно привлича защото: тайно всеки мъж си мечтае да кара по завоите с 300 км/час, а когато спре да си почине около него да поникнат двайсет перфектни жени с червени дрешки и да му се радват колко е добър. Вонегът беше казал „Мъжете са глупаци, жените са психарки“. За второто не знам, но първото е абсолютно вярно.
    Отдавна не гледам формула 1, но ако имам шанс да стана автомобилен състезател, ще зарежа всичко 🙂

  2. Мисля, че имам теория за модата. Измислена е от жените като метод да преценяват колко ги обича мъжа им, като измислят най-грозното възможно нещо, питат мъжа „добре ли ми стои“ и преценяват по силата на лъжата…
    Което би било обяснение за краткостта на някои мои връзки.

  3. Относно 3 (като леко изкушен):
    Всъщност алпинизмът е нещо-което-се-прави, а не нещо-което-се-гледа-по-телевизията – тоест има смисъл само за тези, които го правят. При това само техните си неща.
    А защо у нас това супер егоцентрично и егоистично хоби се превръща в национален въпрос – не зная…

  4. Интересно защо, съдейки по имената, и трите коментара са все на мъже. Иначе и аз бих се възползвала от всеки шанс да се кача в болид и … ох, котьооооо 😀 Пералнята ти няма да се засили посред цетрофугирането, да яхне друга пералня и да направи на трески задния спойлер. И това баш на първия завой след старта в Монако 😛

  5. @fai rodis – ma’men, жено!
    Макар и аз да не гледам F1, откак го няма Него.
    Тайната се крие в това, е не се въртят по еднакъв начин. Както и да е.

    И другото, дето не мога го разбра е това за Анджелина. Не е нужно да я харесвам, за да и се нахвърля. Май, точно така ми действа – събужда първични инстинкти.

    С другите неща или мога да се съглася или ми е все тая.
    Готин пост. Благодарско.

  6. Готино. И понеже и аз съм от Варна също не разбирам най-вече номер 9. 🙂 ( За Формулата, алпинизма, гъбите и донякъде Анджелина обаче не мога да се съглася 🙂

  7. Аз имам комента за 9. Ся, нали се сещаш, текова нещо като софиянец се среща доста рядко – „Баща ми е от Радомир, майка ми е от Сусурлево, иначе аз съм си кореняк софянче“. То и аз така де… А за дневния режим си много права, къде къде по-добре е да изпълзиш от палатката към осем, осем и нещо, да се дотъркаляш до морето и да си измиеш очите заедно с косата и петите. И после цял ден на сенкя под тентата. Идеята за Балкана също не е за изхвърляне, мисля да пробвам как е още днес.

  8. Да, така е! Такава е днешната действителност. За добро или за зло. Това са всъщност съвременните „мили, родни картинки“.

  9. Аз като не разбирам питам,а не давам оценки и мнение на принципа „тролене“.Малко по точките в кратце:
    1.Модата се съобразява с астрологията – има цветове докарващи положителни „вибрации“ през съответната година.Има хора,които вярват в това и те не са малко.У нас повечето „дезигнери“ са тотални копирни машини и прокарват световните тенденции.
    2.Формулата е в основата на прогреса в автомобилостроенето,затова е най-скъпият спорт-заплати,болиди,екипи.Тъпо е да гледаш спорт ако не го разбираш,аз затова художествена гимнастика мога да гледам само с еротичен интерес и въобще да не ми прави впечатление нагъването на лентата или криволиченето на бухалката.
    3.Хората имат предел на възможностите си и някои от тях се опитват да го достигнат,като покоряват рекордите на природата в своята страна или на планетата си.
    4.Това е жената съчетала в себе си бунтарката с мръсницата и майката и всичко това заобиколено от СЕКС във всяка черта.Малко са жените ,които се доближават до това.
    9.Ако ще се обиждаме на градове да си кажа,че като пето поколение софиянец искам да се въведе отново софийското жителство – какви са тези извънземни селски пръчки избиващи комплексите си в родния ми град.За морето ние идваме за седмица до месец,но с отношението на местните от няколко години ПОЧИВАМ навън или в някое затънтено местенце от родната брегова ивица.Когато почивам не се съобразявам с мнението на другите и може да кисна на плажа играейки волейбол от 7 сутрин до 7 вечер – данък обществено мнение не плащам все още.

  10. Неустоим пост, Марфе. Особено в сравнение с преглеждането на контролни (което ми се полага тази сутрин и което ще поотложа).
    1. Бидейки вироглаво диване, дълбоко убедено, че най-ценното при хората е тяхното многообразие, винаги съм избягвала униформи, конфекции, моди и прочия външни уеднаквявания. В училище си понасях наказанията и продължавах да усъвършенствам различната на вид униформа, стриктно съответстваща на писаните правила. Извън училище просто си шиех дрехите – от бельото до палтото. Когато отмениха задължителните униформи в училище, чак им завидях на дечицата, за да забележа много скоро, че те продължават да си ходят еднакво облечени. Ми и аз не го разбирам това. Сигурно е някаква реликтова стадност, дълбоко присъща на нашия вид.
    2. За Ф1 не споделям твоето недоумение, но нямам рационални аргументи. До преди 10-ина години ми се виждаше ноо яко. Ама нещо майсторите вече не са същите (ярки индивидуалности), или пък аз вече не съм същата. Та отдавна вече не ме радва.
    3. Екстремният алпинизъм и въобще героизмът на мен ми изглеждат като някаква психопатия – дефицит на инстинкт за самосъхранение. Не разбирам обаче останалите индивиди, дето си го имат този инстинкт, защо така садистично приветстват героите. Това ми изглежда много подло и жестоко – да подбуждаш откачените да следват самоубийствените си нагласи.
    4. Тука бих написала два дълги доклада – за грозните джуки на А. Д. и за хилавите крака на Б. П. Но въпросът ти е за дечицата. Това, че събират сирачета, които отглеждат заедно със своите деца, ги прави някак си по-приемливи за мен при всичките им странности. Защото биха могли да колекционират диамантени каишки за кученцата си или нещо от тоя калибър.
    5 и 6. Напълно споделям твоето недоумение и дори вече отдавна съм спряла да се чудя – все едно няма да ги разбера.
    7. Абе случвало ми се е да се заиграя, и до сега ми се случва. Държи ме и по 2-3 месеца понякога. Но и аз не разбирам подобна обсебеност. А още повече се дивя, че се образувт такива отчетливи и доста затворени „общности по интереси“ – не само на геймъри, но и на всевъзможни фен-клубове, почитатели на разни мъдреци, религиозни и политически течения, диети, начин на живот и др. подобни. И тях аз също си обяснявам с вече споменатата стадност. За мен еднаквите дрехи, тайният език на играчите на WoW и, да речем, победата на изборите на Симеон Сакскобургготски са проявления на една и съща особеност на хората. Допускам, че черните овце и белите врани не са съвсем нормални на фона на целокупното човечество, но за мен те са някак си по-разбираеми.
    8. Модерното изкуство и аз не разбирам.
    9. Аз ходя по морето по служба и не ми се вижда интересно да ходя и на почивка на работната си площадка. А тълпите курортисти, които ми се мотаят в краката в разгара на сезона, ми докарват тежка мизантропия. Хич и не съм се заглеждала как точно го правят – но от почиващите на море, вкл. и софиянци, очаквам всякакви дивотии.
    10. „Въпрос на вкус“ – казало кучето… Аз обичам гъби, но мразя хляб. Сигурно някой ще реши, че имам странни вкусове.
    Хех, а сега може би ще ми бъде малко по-малко неприятно да преглеждам контролни.

  11. Благодаря на всички за хубавите коментари 🙂 Радвам се, че ви усмихнах. А от единайсет коментиращи само един се е взел прекалено на сериозно, което е чудесно. Все пак това е по-малко от десет процента, което ме зарежда с положителни емоции относно бъдещето на нацията 😆

    Опс, Яни, бях забравила ония кармазъ костюми. То май беше приблизително по времето на вездесъщата пепел от рози или някъде в тоя период въобще. Бррр!

  12. Хех, Марфе, изобщо няма да се обяснявам защо съм луда по Ф1 (даже и без Шумахер), защо осиновяването на нещастни дечица прави чест на Анджелина и Мадона, че обожавам всякакви големи кучета, че съжителствам с едно същество, полувманиачено (късмет, че е полу!) по WoW и съм наясно, че мразя шоколад и гъби… 🙂

    По останалите точки имаме пълно единодушие. 🙂 Относно модата се сещам, че от 2-3 години редовно срещам големи мъжаги, облечени с бонбоненорозови ризи!!! 😯 Тази гледка трудно я преживявам, да си призная. Ами розовите костюми на Найо Тицин?! Ужас ти казвам!

    • Rédigé par : Aulus | le 05 août 2009 à 18:11 Les Canadiens avaient opté pour “Les yeux grand fermés”, mais pas très orignal, non.En effet, l’élevage des escargots de Bourgogne aurait été plus orignial…Mais le film parle de quoi ?Finalement, les Canadiens sont peut-être moins cons que les intellectuels Parisiens.

  13. Май по всички точки сме единодушни, с изключение на т. 4. Анджелина Джоли е от ония прекрасни същества, които събуждат животинското у мъжа от пръв поглед и ускоряват кръвообращението. Действа по-добре и от кафе сутрин.

  14. Аз не мога да разбера за чий х.й се купуват златни, сребърни, диамантени и прочие скъпи бижута. Нито ти топлят, нито ти светят, нито те обличат, нито те правят по-умен, а само им трепериш да не ти ги свият или да ги загубиш. Да не говорим, че пречат на движенията.
    А за формула едно, и на мен ми изглеждат безмислени кръгчета 🙂 само горят бензина, търкат гуми, вдигат шум и от време на време се пречукват по завоите. Футболът също ми е неясен, 22 малоумници търчат по треват, гонят някаква топка, а още не знам си колко хиляди подобни, но с наднормено тегло и шкембета ги киризат. Че и пари дават за това!
    А относно алпинистите, особено тези, дето мрат по върховете. Пичове, не си възхвалявайте личното хоби, направено изключително за ваше удоволствие в героизъм за човечеството. Ако ще никой да не беше изкачил Еверест до ден днешен, светът щеше да си е същият, нито по-добър, нито по-лош. Да пукнеш на някой връх не е никакво достижение за човечеството и то няма съвсем никаква полза от това. Все едно аз да твърдя, че стоя на морето на палатка от май до октомври за да проверя границите на човешките възможности.
    Но за подобни екстремисти същестува саможертва за човечеството: да изследват микроорганизми на Антарктида. Живот в палатка при хубав студ, лишения и т.н., ето ти една хубава проверка на възможностите. Иначе всеки да си троши главата по чукарите, негова работа, но да не ми се тупа по гърдите, да се мисли за свръхчовек и да ми дудне глупости.
    Брей, че съм кисел днес. Извинявам се ако съм засегнал някой. 🙂

  15. Аз другите излияния ще ги пропусна, но за номер 9 имам лично отношение определено (като варненец).
    Първо да река на софиянците, които настояват за въвеждане на гражданството: тинтири минтири; има една приказка “ Ти мен на селу ни мож мъ върнъ!“ Докато предприемачите строят като луди където седне и падне, та да има къде да се настаняват новите граждани забрави за жителството.
    Са за летуващите. Вярно е, осират плажа (това предимно българския контингент, чужденците, които се излъжат да припарят на градските плажове обикновено са някакви ентусиасти от северните страни и чинно си прибират боклука като си тръгват, понякога им се налага да носят торбите около километър и повече). А интересното е, че плажната ивица намалява. Онези грозни глупави съоръжения, наречени буни, очевидно не вършат работата за която са били издизайнствани от кой знае кой син на партиен член, завършил на фантазия висшето си, вероятно в онзи хубав град от селски тип, София.
    Всъщност ако ходиш като истински варненец на плаж (разбирай сутрин до 10 най-късно или вечер 2 часа преди залеза) рядко срещаш мастиите, за които споменава Марфа, обаче за сметка на това градът се задръства с шибаните коли със софийска регистрация! Не знам какво жителство или гражданство ще си въвеждате у шопско, ама аз ви предлагам да си оставяте таралясниците около Шумен! Не е нормално пеша да стигам по-бързо от автогарата до плажа от колкото с моторизирано превозно средство. Особено при положение, че извън сезона, разбирай, когато ги няма така наречените „летуващи“ турбо-гъзари с коли, които освен всичко друго държат да карат с 180 по плажната алея (там защо решиха че няма нужда от тротоар остава мистерия, трябва да попитам Кирчо за това уникално градоустройствено решение, очевидно взаимствано от САЩ, хубаво че бабите по селата още не са взаимствали и те, че ще трябва да им се заведе по един домашен автомобил на къща, да ходят от входната врата то тази на външния кенеф моторизирани) същото разстояние се взима за 7 минути. А не за 45.
    Та така, аз съм ЗА въвеждането на възбрана за влизането на автомобили в града, да си карат по околовръстното. Не стига че и без друго няма паркоместа, ми вече и места за каране няма. А ма ха!

    • Точно тъй, Петре! Аз и по-рестриктивни мерки съм замислила, ама няма да ги кажа сега от чиста проба урсузлук! 😈

  16. марфе, за всичко съм съгласен с тебе само не разбрах кво ти пречат софиянци. от хилядите хора в този град, които познавам, софиянци са… ъъ.. (един, двама..).. абе… седем човека.

    но аз уважавам твоето мнение и по тази причина НЯМА да ти се обадим като идваме към вас 🙂

    • E! Браво бе! Ама… И таз хубава сега! Само посмейте да ми се не обадите и гледайте какво ще ви се случи! 😡 Ама имай късмет, казвам ти! Просто опитай! 👿

      Плюс туй аз нямам нищо против седемте софиянци пък, че и нямам против и някои от не чак толкова чистокръвните софиянци. Нали трябва да мога да гледам високомерно и да обяснявам, че си имаме нотариален акт за къщата още от 1868 година, а самата къща (дет вече я няма де 😦 ) е строена още преди това!

  17. Аз само не мога да разбера що толкова варненци не могат да плуват. Във водата са като ютии, влизат в морето да намокрят глезените и после бягат навън. Да не говорим какъв ужас изпитват от мкедузи, не е за вярване. 🙂 А ако водата е под 19 градуса всички викат, че е бяхти студа! Само скандинавците и разни по-корави българи от вътрешността се цопкат по това време.
    Всъщност трябва да се радвате на гостите от София, облагородяват района за известно време, носят нови неща със себе си, култура, до която и варненците могат да се докоснат. Само че, уви, малко от туземците са го разбрали и го оценяват това. Още от навремето софиянци докарваха нови неща във Варна, касетки със западна музика, дънки, видеокасети с филми от типа на „Рамбо първа кръв“, за по-простоватите варненци имаше и касетки на Лепа Брена, докарани я от хора от София, я от Видин. Да не говорим за неща като театър и опера, все от София или от Шумен идват във Варна. Има и безброй други неща от типа на нови харпуни, въдичките с перца, Зрънчо, кухненските ножчета със зъбци, сладоледите с бисквитки тип мелба, сухите супи, подправките с мононатриев глутамат (Пикантина и прочие), хавайското копие, корекома, панелното строителство (нали първо в София е почнало), марихуаната (във времената на соца се завърна първо в София през 1968 г., докараха я чешките участници във световния фестивал на младежта и студентите), тефлоновите съдове, шоколадите Своге с кравичка, сиренето по шопски и шопската салата и т.н. Да не говорим за софийската баница, която във Варна така и не можахте да се научите да правите. Та такива като Бат Пепо трябва с духова музика да ги посрещате на гарата, лекции да изнасят за новите неща, които „Първо в София, а скоро и в останалите градове“.
    По тоя повод се чудя кога ще преместите автогарата да е близо до ж.п. гарата като в нормални градове като Бургас? Изобщо се учете от Бургас, садете повече цветя, да има градинки, Варненския свободен университет да е някъде по в центъра, а не нейде, дето само междуградските автобуси ходят, автогара-жп.гара да са близо, малко повече културен живот, щото софиянците са само за месец-два във Варна (абе кой нормален човек ходи на почивка в град?), малко по-хубави автобуси и тролеи, едно по-голямо летище да не се блъскат туристите в малки самолети, и вземете си направете една трамвайна линия или пък едно метро изкопайте, че задръствания има, те колите от само себе си няма да намалеят.

    (Мухахахха, това беше заядливо!) 🙂 Не ме вземайте на сериозно! 🙂

    • Начи! Аз, че не мога да плувам, не мога! Обаче се кисна в морето дори и при тринайсет градуса, за което веднага мога да представя свидетели. И въобще не ми пука от медузи! Е, вярно, после цял месец сърби опареното, но стоически не ми пука и тва е.

      Второ, ше ме извиняваш, начи, ама касетките със сръбска музика и разните му други такива прояви на цивилизацията на нас ни го носеха моряците, а после ние ги разпространявахме из по-забутаните провинциални кътчета на страната като София и някакви друи такива населени със странни субекти места.

      Трето, че Шумен е бил културен център, бил е, ама къде набута и София тук?! 😛 Че когато шумналии са си правели първите духови и симфонични оркестри, София е била с такива размери, че дори и за село не се е класирала. Ха-ха! 😈

      Освен това Варна е по-як град от Бургас!

      Обаче е факт, че автогарата и особено местоположението й, смуче… 😐 Туй няма как да го отрека.

      А Бат Пеп и без туй го посрещаме с музика и всенародни веселия. :mrgreen:

  18. Тоя пич с коментара – горд софиянец пето поколение, мога само да го попитам преди пет поколения какво забравено от Бога место е било туй село, добре че са го избрали за столица, та да дойде малко интелигенция от страната и да облагороди това торфено сборище от кореняк шоп(ар)и, които може да намерите из селата наоколо, само се разходете из долни горни малини, владайско, кокаляне, железници разни, море от такъв кореняк ум да ти зайде!

  19. @xunap
    Не знам дали трябваше да се засрамим тук но:
    Метро във Варна няма никога да има – ако у София си четяхте учебниците по геодезия и геология можеше дори и да знаете защо. Друг е въпроса че и вий си нямате, но от акъл.
    Цветята прочее само хабят водни ресурси (нещо за което скоро ще чуете доста повече еле като дойде сушата и почнат да бедстват разни райони и да гледате мангусите как пият вода направо от водоноската, но какво ви пука на софиянци), отделно от това създават мокри райони (демек повече комари, които отделно трябва да пръскаме да морим) и привличат неприятни насекоми, като оси, пчели и всякакви други жилещи и хапещи твари. Като искаш да ти е цветно, купи си плазмен телевизор. Вместо това трябва да се засаждат повече дървета ( на ниското надморско ниво, на което е Варна в по-голямата си част подземните води са достъпни и могат да хранят хубава растителност, дърветата пазят сянка, сиреч не позволяват прегряване на градската зона – асфалта поглъща до 85 процента от слънчевата енергия и я отдава бавно бавно през цялата нощ, така в градовете се създават горещи зони, което е мноооого неприятно), що годе обират мръсотията от таратайките ви (вж. по-горния ми коментар) и като цяло в много по-голяма степен облагородяват пейзажа. Но пък явно за да се почувства софиянеца добре дошъл трябва да е като прасе – в теменужките.

    За разлика от София Варна се намира НА КРАЯ на държавата и тук обикновено е крайната дестинация на хората щото от другата страна има море само, не точка в която се прекачват пътуващите от едно село за друго (каквато точка се явява въпросната столица). Така че да си местим което и да било няма смисъл. Освен ако не предлагаш да преместим летището на мястото на плажа и да изискваме само самолети, които могат да кацат на вода, а пътуващите да извозваме с надуваеми лодки. Този пилотен проект предлагам да бъде тестван първо в Бургас, там и без друго е селяния до безобразие, малко повече или по-малко все същата.

    В София се возих в Автобус миналата зима (демек 2008 началото) – майко кви са ви готини, направо върха бе, можеш да си стоиш и в автобуса с отворен чадър, ей така, в случай че не искаш да се прибереш съвсем мокър.

    Защо варненци не умеят да плуват е ясно – защото софиянци прекалено много пикаят (и не само това омфг!) във водата и просто нас ни е гнус да си потапяме части, даващи вход към вътрешността на тялото (например уста, нос )

    Другото забележително нещо, което софиянци донасят и ти си пропуснал да споменеш е вездесъщата им самозаблуда, че говорят на правилен български и държат да поправят всеки варненец с когото общуват как аджеба се изговаря дадена дума правилно. Аз някак не попадам в тази група на поправените, но пък от солидарност обичам да правя забележки на софиянци, поради факта например, че в българския език има звук Я, който те не знаят, не са чували и не искат да употребяват, дори и където е наложително.

    Много преди софиянци да ни донесат каквото и да било, татковците които пътуваха по корабите ни носеха достатъчно хубави неща, с много голяма сигурност мога да твърдя че дори да скъсаме всякакви отношения с въпросния велик град и неговите културни хора, Букурещ ни е една идея по-близо и София никак ама никак няма да ни липсва, по море ще си вкарваме останалото, което го няма в съседна Румъния. Интересно ми е Софиянци обаче къде ще си карат кабриотата, щото рази’иш ли да спуснеш гюрука и да караш между самосвали, трамваи и москвичи някак си не е същото като да караш по плажната алея. Нещо като Маями, само че не съвсем.

  20. Оф, Марфе, предупреждавай в поста, че се приказват глупости и че са някакви шегаджийски лафове, че очевидно някои хора се връзват. 🙂

  21. Искам да изразя благодарност от името на целия софийски народ, че приютявате един милион столичани през лятото, та и ние малко да отдъхнем. Добре, че има и морска столица 😈

  22. Мдам. И аз благодаря от името на целокупната бургаска селяния, че приютявате половината столичани, щото какво щяхме да ги правим сичките, пуснати из градинките ни. Нямаше да ни стигнат и надуваемите лодки. :mrgreen:

  23. Ей пак сме го обърнали на състезание кой е по софиянец.

    а иначе моренцето – ами хубаво е. Аз лично съм откачен и никога не спя до след 9- дори и да си легна в 4 както става на морето. И вися на плажа по цял ден щото обожавам да ми е горещо. Предупредих че съм луд.

    Анджелина- да ти кажа само жените обръщат внимание на масовото осиновяване което практикува. Още не съм срещнал мъж, който с ръка на сърце да каже, че ако Анджи леко облечена похлопа в 11 вечерта, ще й затвори вратата под носа и ще се върне да си дочете Пауло Куельо. Има много по-красиви жени от нея, но излъчването й е 100% секс, което- кой знае защо- привлича много хора. Включително мен. Чакай че някой хлопа на вратата…

  24. Тъй, тъй, то с тая минетчийска уста… Опа! Тя Мара О. също искаше така да се уйдурдиса, ама нещо не й се получи. Що мъжете като видите джуки и пощурявате бе? Оф, ама аз май отговорих още в първото изречение… 😛

  25. Абе да ти кажа, не е само устата. Ще ме извиниш, ама има и други, много сериозни, assets там…
    освен това и агресия. Много агресия 🙂

  26. Марфе, не се впрягай с Анджелина де. 🙂 Мъжете разбират от жени, нали така. Представи си, че мъж вземе да спори с нас за мъже. Ми някак няма да се получи май. 🙂

  27. Мъжете са kromanyontsi! 😈 Ето на, че Никола изневерява на Моника Белучи, дето е толкова по-хубава… Ужасен човек! 😐

  28. Освен всичко изброено, не разбирам идиотите, които ме будят в 3 през нощта с музиката от колите си. Както и другие идиоти, за които карането на мотор е главно за да вдига шум (колкото повече, толкова повече, както е казал Мечо Пух)

  29. Марфа, права си. И аз като колегата Паси да си посипя главата с пепел. Да ти кажа, на Моника първом с Пенелопе Круз изневерих. Има нещо в нейната раса, дето не мога да му устоя 🙂

    А за софиянците и морето, да ти кажа аз никога не разбрах как моите бургаско-несебърски приятели и роднини всяко Боже лято вместо да закиснат на плажа от ранни зори и да делят дните си на „ловене на риба“ и после „ядене на риба“ обуват грубите обуща и хващат да ходят по върхове и чукари 🙂

    Тая работа с игличките и боровете никога не успя да ме очарова. Чистият въздух и тишината могат да извадят най-черните ми страсти и да ме превърнат в разярен маниак, готов на всичко за малко блъсканица и пясък. Всичко това за огромно разочарование на баща ми, който разсъждавайки върху своето родителство винаги отбелязва, че да, наистина не станах наркоман и алкохолик, даже се изучих, че и понякога работя, рядко казвам „гъз“ и като цяло съм добро момче (бащата не знае, че кръшкам на Моника), ОБАЧЕ не станах планинар. Ех и тогава в синовен порив слагам грубите обуща и тръгвам с него на Витоша само за да установя, че предпочитам да си говорим за живота в някоя квартална кръчма. И да поръчваме и да поръчваме. Краят на този ми отговор ме кара да мисля, че е време да спася собствения си блог от зловещите лапи на политиката и да започна отново да пиша глупости, каквато беше и цялата идея. Някой тропа на вратата, извинявай.

  30. Освен това, Варненци, дайте малко по-снизходително. Вашият град го нападат тълпи варвари само през лятото- София – целогодишно. Нещо говорехте там за правилното говорене. Ше ви кажа, че в София понастоящем се говори предимно на врачански диалект. Така че тия баш софетата, дето идват на морето и се пра’ат на тарикати можете да си ги задържите.

    Къде са пловдивчани да се включат в спора малко да ви удържат. Къде са бургазлии, от които неведнъж съм чувал истории като „Той Ачо на Денка големия беше много добро момче, хубаво, ууу висок един, със сини очи, винаги ще те поздрави ще каже „Лельо Деспинке, как си“, ще се пошегува, голям майтапчия беше- какви ги редеше, ей тука на Богориди щях да се напикая от смях. Като слезе от кораба почна един бизнес с фитинги, пари направи, кола си купи някаква японска- бяла една, голяма. На къщата на Денкиния баща пристрои два етажа, докараха мебели от Финландия. Ама на ВЗЕ ЕДНА ВАРНЕНКА И КАТО СЕ НАДУ- НИКОГО НЕ ПОГЛЕЖДА ВЕЧЕ“ 🙂

  31. Да ви кажа, никога не успях да възприема това противопоставяне между бургазлии и варненци (или обратното), ама нА – все се намира кой да ми го напомни. 😕 Не знам какво толкова има да делим – морето стига за всички, даже и за милион столичани. :Р Ако е конкуренция между курортите, ми вземете си го целия този милион бе, кой не ви го дава. 🙂 🙂 🙂

    Тъпа работа… за какво да влизам в риторика, която ми е непонятна.

    • А! Ха де, Миме! Преди около 6-7 години работата ми изискваше често ходене в Бургас. Вървя аз из града, възхищавам се, учудвам се колко си приличат Варната и Бургасът… И внезапно в кротък разговор установявам, че бургазлии мразят варненци почти толкова, колкото варненци мразят софиянци. 😐 И за кво? А е толкова хубав град тоя ми ти Бургас! Вместо да направим коалиция и да изпратим всичкото шоплук да си гние из софийско равно поле по колкото си пъти ще в годината, ний си мерим моретата! И стигнах до извода, че това е нагла софийска конспирация, понеже они съзнават, че ако се обединим и ше ги пометем кат куцо пиле домат! И оттагава работя стръвно за варненско-бургаската дружба! 😈

      ЧЕРНОМОРИЕТО НА ЧЕРНОМОРЦИ! ШОПЛУКА (Перник included) НА СОФЕТАТА!!!

      Туй е моят девиз. Муахахахах! 😈

  32. П.П. То пък и едни курорти… В единия смърди нефтозавод, другият си има Девня и Белослав наколо.

    Ама че миризливи конкуренти. :mrgreen:

  33. Маани, варненци излязоха и без чувство за хумор. Ей, като от конвейр сте! Чета ви като отворена книга. Знам каква стръв да ви сложа и веднага налапвате куката, хахахахахаха! Абе нали ви написах да не го вземате насериозно писанието ми! Що се връзвате, а? Подхвърлих ви за туй-онуй, София, култура, гара, цветя, намекнах, че Бургас може би е по-хубав (някой може ли да ми даде дефиниция за хубав град?), за музиката, дето идва по сушата, а не чрез митичните татковци по корабите… И вднага полетяха слюнки! Много забавно ми стана, благодаря! Между другото как ще докарате с кораба касетка на Лепа Брена от Сърбия или Босна (тя нали Фахрета Яхич е от Босна), когато Сърбия няма излаз на море, а Босна получи такъв едва през 1995 г.? Я ми покажете един моряк, дето е докарал плоча на Пинк Флойд наместо парцалки за жена си, испански ботушки за дъщерята и дънки за синчето? Нищо лично, ама подлагайте митовете поне от време на време на съмнение. Грубо е, но градовете в България си приличат ужасно много, както и населението им. На външен вид са почти еднакви, имат си панелни комплекси, един от които се казва „Дружба“ (в Бургас си нямат), имат се някакви пешеходни зони в центъра, хората не се различават особено на външен вид (сега пак ще скочат, че хасковлийки били хубави, плевенчанки еди какви си, софиянки били мърли, пловдивчани ще викат колко са културни, тези от планинските ще викат, как там се раждали мъже, а в равнината-тикви и прочие дивотии), носят се едни и същи дрехи и се говорят едни и същи глупости за онея от еди-кой си град. Регионалните различия са минимални, един чужденец, например германец, изобщо не може да ги долови. Тъй че за чий х.й ми обяснявате кое къде какво било? Варна бил по-хубав от Бургас? Софиянци били еди какви си? Сякаш разполагате с точни статистически данни за всеки софиянец (варненец, пловдивчанин и т.н.), левъла му за образование, левъл култура, измерващ се в посещения на театър, изложба, концерт, левъл гъзария, измерващ се пари, похарчени за модни боклуци и т.н. Аз за категорията красиво от древността се е спорело какво е красиво и единно мнение по въпроса няма. Айде по-полека! България нама и 8 милиона население, качиш се във влака в София, запиш и по едно време те събудят във Варна… Отървете се от стереотипите и ще бъдете щастливи.
    П.П. Варна ми харесва, но също и Ловеч ми харесва, както Сливен и Хасково, Бургас и Кърждали, да не говоря за Сопот и Клисура, Калофер и Казанлък…

  34. цъ цъ цъ…. хейтъри гадни! пък и с перничани ще ни сравнявате, нье вий срам, маскари с маскарити!!

    а иначе аз мимикрирам – карам си кола с варненска регистрация и ни ми пука 🙂

    е, малко мъ псуват тъдява, ма аз си го местя от крачол в крачол и си дуя блек кроус 🙂

  35. опа, извиньети, май трябваше да напиша „бляк кроус“?

    марфе, кат идвами ще имами срещи с многобройни приятели от вашего града, ще пийм бирки долу при метълите преди централния и после ще бегаме къмто албената, че в тоя ваш мизерен град се не трае 🙂

    освен това ще бъдем четирима от седмината софиянци, които познавам (мама, тати, диването и консилиере с неговото диване, което е полу-софиянче 🙂 )+малко сливналийки и един ямболлия, сите коли сме със софийски регистрации, включително и част от апапите ни варненски са тъй 🙂

    абе направо – делегация.

    аа, замалко да забравя – ще возим и три-четири новоизлюпени софиянчета :mrgreen:

    още ли държиш да ти се обадим?

    • Е останало да не ми врътнете телефонче, че да не се срещнем сега 😦 И таз хубава! Все ще се съберем толкова хора във вездесъщия двор на Албата. Смятам, че ще се сместим там.

  36. Ето няколко мисли по въпроса:

    1. Нещо не осмисляш модата като ултимативната тема за разговор в женска компания, когато всичко друго е изчерпано 🙂 Иначе по същество, не лошо средство за промиване на мозъци с цел печалба – логика там няма

    2. Ц, ц, ц – как може да плюеш по изконната мечта на всяко момче да фучи по писти с огромни скорости, и не само да го гонят коварни катаджии, ами да го аплодират за това? Естествено участието няма равно, но когато не може, гледането е следващото най-добро – имай милост, нали всеки мъж е (пораснало) момче? 🙂

    3. На фона на ред не особено на пръв поглед смислени и опасни занимания (като скално катерене, парашутизъм, рафтинг по водопади и т.н.), алпинизмът е просто още едно нещо, което дава много, ама много адреналин. В краен случай, приеми го като един оригинален начин за самоубийство, само че с прекрасни гледки 🙂

    4. Сериозният отговор е – жената просто е нещастна, и си мисли, че децата ще я направят щастлива; само че нещо все още липсва – хоп, хайде още едно. Не че това не променя факта, че за нея осиновяването може и да е просто мода, ама знае ли човек …

    5. Въпреки че не подценявам достойнствата на Кафка, Пруст или Маркес, в един момент на човек просто му се иска да си изчисти тотално главата от всичко възвишено, и най-добре това става с абсолютно просташка и плиткоумна комедия. Единственият проблем е, че много хора са дългосрочно в подобно състояние 🙂

    6. Разни хора, разни идеали

    7. Е, ти пък – ако махнеш WoW, доста хора няма да имат с кого да общуват, чак пък такава жестокост … По-сериозно, зависимост като всяка друга, както и доста добре замислен маркетингов трик да зарибиш хора да плащат луди пари дългосрочно. Все пак трябва да се признае, че човекът измислил модела е финансове гений 🙂

    8. Като 6

    9. Нищо лично, но миналата есен малко случайно ми се случи да отида до Гърция за 5 дни, и заключението ми е, че никой нормален човек не би отишъл на нашето Черноморие. Така че с тези темпове, софиянци и „вся остальная сволоч“ скоро бързо ще се изпарят, така че призивът ти („Черноморието на черноморци“) нищо чудно скоро да се изпълни.

    Не че ти или повечето варненци (или черноморци) имате някаква вина, ама мен да ми плащаш пари, не можеш да ме закараш до по-голямата част от родните ни плажове – сто пъти предпочитам Балкана (вчера бях до връх Ком, прекрасно място, а и Берковица е толкова китен град)

    10. Тук вече имаш пълната ми подкрепа – ГЪБИ FOREVER!!!

  37. споко бе, марфе, ще звъннем, даже на гости може да ти дойдем, ама само ако ни извъртиш едни g1bi sas орис :mrgreen:

  38. Марфа, ти следиш ли ме, та знаеш графика ми като съм във Варна? ААААААА. Апропо сега бях 3 дни във Варна, но бях с друг график, много натоварен, и така и не видях морето даже.

  39. А по план и през общината трябваше да мина, евентуално и през библиотеката по лично желание.

  40. хахахах. ти по време на Освобождението къде беше? кореняци варненци има много по-малко от кореняци софиянци. по простата причина, че след Освобождението се оказало, че във Варна почти не живеят българи.

    не много софиянци се възползват от възможността да идват на море във Варна (плажът е изумително мръсен). много повече варненци се възползват от възможността да идват да учат и живеят в софия (вратите на УНСС са отворени за всеки грамотен и за много не дотам младежи и девойки).

    нека ти обясня и мистерията с идването на море. тук си имаме планина (като заговорихме за диалекти …Балкан…wtf). На която се катерим, спускаме се, пак се катерим и пак се спускаме 11 месеца в годината. разнообразие му е майката.

    иначе, и аз съм за по-малко хора да идват във варна през лятото. ужасно трудно е да се паркира пред нас. а за трогателния спор между майка ми и идиотката от владиславово (която има нахалството да се усъмни, че сме у дома си понеже говорим без акцент) няма да ви разказвам.

  41. Ами аз по време на Освобождението не съм била запланувана, но в момента живея там, дето до 89-та беше къщата ни, която е била тук със сигурност по време на Кримската война (оттогава пазим „летописи“ вкъщи просто, тоест семейна Библия, в която мой прапрапра…там де да знам колко точно пра се пада, дядо, е счел за уместно да отрази брака си с моята прапрапра… и така нататък баба).

    Но да оставим това. Този пост очевидно е предназначен за забавление. Толкова очевидно, че няма накъде повече. Още по-очевидно е, че единствените, които са в състояние да обърнат абсолютно всеки разговор в спор „София срещу провинция“, респективно „граждани срещу селяни“, са хора, които съвсем доказано са първо поколение с обукви. Максимум второ. Това са неогражданя, които са готови лицеви опори да правят, но да заличат и най-малкото възможно съмнение, че имат баба на село.

    А това е ужасно тъпо. Няма нищо лошо в това човек да има баба на село, както и къщичка, където да би могъл да отиде да разтовари от градския хаос. Но е тъпо внезапно същия човек да забрави за баба си и селото, да спре да яде лук и чесън, понеже било селско, а после, за разнообразие, да обижда на селяни всеки, за когото се усъмни, че няма родословен корен от Сеславци или да кажем, хм, Каменар. Комплексарщина му се викаше на това по Освобождението, ма днес не знам как му казват.

  42. лука, чесъна и къщите на село не ми пречат. вярвам в свободата на придвижване и в свободата на словото, дори. бих защитавала правото си да наричаш софиянци „тъпи шопи“ със знаме в ръка. дразни ме откровената враждебност и комплексарщина на това „не разбирам шопите, които идват на море“. подобно отношение ме е учудвало и обиждало от дете. знаеш ли, от известно време обмислям дали да не дойда да живея във варна. защото е мястото, което наричам „у дома“, мястото, което ми липсва ужасно 10 месеца в годината. точно твоите „забавни“ думи май ме разколебаха.

  43. Искаш, неискаш, това е положението – идем на море. Крайно време е (по някое време може и да мина през общината да проверя какво правят подопечните). Та по този повод ме напира едно питане: можеш ли да препоръчаш заведение с риба? Много обичам, но не винаги сравнително простите процедури по приготвянето са успешни.

  44. Тъй! На Аспаруховия плаж има няколко много прилични заведения, където приготвят риба. Тоест наистина прилични. Уж капанчета, обаче каквото приготвят, го приготвят добре. На Алеята долу „Тамбукту“ още си функционира. Бившата пицария „Феличе“, а сега ресторант „Чевермето“ пак на Алеята, е с много добра кухня и рибите, дето ги приготвят, ги правят наистина както се полага. В онова „Рапонджи“ (при мутробарока) не съм ходила, но приятели твърдят, че луксът вътре е докаран по-скоро откъм цена, отколкото откъм качество. Ма де да знам, ако пък ви се рискува… Мидената къща не я знам функционира ли още. На мен откакто миналата година ми поднесоха зелена неизмита салата с дълбоко замразени скариди в нея, а докато се дзверех в чинията си, наблюдавах скандал на съседната маса, където келнерът беше разсипал малко по-рано цяла бутилка червено вино, а после има нахалството да иска от хората да я платят, та оттогава не съм стъпвала там.

    Ами дано съм била полезна! 🙂

  45. чеки и яз да викнем от коневръзо:

    в „чевермето“ ядохме преди две седмици. кухнята е гола вОда, като изключим морските дарове, които са горе-долу. е, по-скоро горе, все пак. цените обаче са хай или поне така е за средностатистическия софиянец. за щастие и обслужването е в същия дух 🙂

  46. Привет!

    Едното рибно място е това http://www.nemobg.com/ – сега видях, че са направили и ресторант градина – дано да са запазили качеството :))) А другото – Мистър баба, по-известно като пиратското корабче на Морска гара. И, разбира се, винаги може да се хапне пържена цаца по крайбрежната алея :)))

  47. Е то Немото е малко като бърза закуска аранжирано отвътре. Инак често си взимам някоя рибка за обяд от там, че ми е близко до работа. Много удобно. 🙂

    • Хихи да, вярно е, че ресторантчето на Цариброд прилича доста на закусвалня – не знаех, че са докарали и градината така, но пък е вкусно и винаги е пълно. А последната най-вкусна рибена чорба, която ядох, беше в едно доста подозрително изглеждащо заведение и то ехехееее чак в Камчия:)

      Сега обаче се замислям и ми се струва странно (или пък не разбирам) защо във Варна има повече пицарии и китайски ресторанти на глава от населението (включително и сезонно пребиваващото :)) вместо рибни ресторанти. Аз в момента не мога да се сетя за рибен ресторант, който бих препоръчала спокойно – или кухнята ще е нескопосана, или обслужването ще е безподобно, или ще ми донесат всичко студено или пък ще прилича на закусвалня 🙂

      Та така де – не го разбирам туй нещо…

      • Аз затова питам тука „компетентните местни органи“. Оказва се наистина проблем на морето да намериш наистина свестен рибен ресторант. То в София има повече отколкото във Варна. Аз нямам претенции да е 5* ресторанта, а да е вкусно. В София най-хубавите лаврак и ципура съм ги ял в една сравнитено непретенциозна гръцка кръчма в Слатина.

  48. Разгледах му сайта и го включих и него в списъка. Сетих се и за „Сириус“ в Константин и Елена. Хем и ми е близо до моя хотел. Малко скъпичко като за всяка вечер, ама за 1-2 става. А и цените са по-добри от на варненския кораб. А пък и приятеля ми Цонко прави рибен фест от 3-ти до 5-ти в Каварна. Остава да си намеря за още 4-5 дни други рибни ресторанти.

  49. Аз да докладвам. Вчера сутринта обиколих Алеята, но ми беше рано за обяд. Към 2 обаче попаднах на Рибарница Немо(целенасочено) на Борис I 62. Останах много доволен от рибената супа и от 4-те вида риби, които дружно с компанията изядохме. Странна е комбинацията бърза закуска с риба, но яно е успешна, защото върте беше пълно и се наложи да ядем навън на тротоара под приятните звъци от ремонтирането на отсрещния тротоар и багерчето разнасящо плочките.
    Много доволен останах пък онзи ден вечерта (както обикновенно) от Сириус в Константин и Елена.

Вашият коментар

