Unidos para la musica

Красимир Аврамов показа, че ако не друго, гражданско общество у нас все пак има. Единственото, което му трябва, за да излезе от хибернация и да се обедини, е Кауза™.

Чета от оня ден насам разни клетви, стенания, молби, петиции, покани за включване в разни фейсбукови групи и какви ли не други глупости, чета, а ми иде да завия като победител в БГ Евровизия’2009.

Едните се вайкат, че Поли Генова не била спечелила, понеже песента й била ужасно качествена и въобще е точно това, от което има музиката в момента като цяло.

Другите си скубят косите, че Красимир Аврамов бил (вероятно) хомосексуалист (понеже пее на фалцет). Ох… Тук може би трябваше да напиша туй-онуй за личности като сър Елтън Джон и Фреди Меркюри да речем (ако ще говорим за различни сексуални ориентации, макар споменатите да не пеят на фалцет), но си давам сметка, че това би било съпоставимо със спор със скинар. В такива случаи разговорът с телевизор е далеч по-уместен и значително по-здравословен.

Трети пък съзират в цялата работа и дългата ръка на политиката, а в частност на Тройната коалиция, а в по-голяма частност на червената част от нея. Ама не, не става въпрос за сексуалните предпочитания на премиера, които са също широко дискутирани, макар и той да не вие на фалцет. По-лошото при него е, че има склонността да приказва и то предимно (тук ще си послужа с неговия речник) глупости. Тезата е, че хората, които не харесват песента на Красимир Аврамов, вероятно са от комунистите, които са били калесани да гласуват за Поли Генова. „Демократични тоталитаристчета“ дори ги нарича уважаваният от мен Иван Бедров. Още по-странно ако го съпоставим със странното послание на Аврамов правителството и държавата да застанели зад него. 😐

Понеже в момента това е най-наболялата обществена тема, по-важна от найстия вот на недоверие срещу правителството, по-коментирана от простотията с отчитането на парното, по-интересна от особения начин на ценообразуване у нас, по-прочувствена от речта на Петър Димитров от парламентарната трибуна, по-забележителна дори от особената веселост на премиера, която иначе би му отредила някоя и друга глава в специализирано медицинско издание, по-скандална от  българското политическо управление, ДДС-то, НАП и всички спрени еврофондове накуп, не мога отново да не кажа тежката си дума.

Четете и записвайте.

Всички песни от финалния кръг на БГ Евровизия’2009 бяха бози. За песните от предишните кръгове не знам, щото не съм ги слушала. Но тези от финалния бяха:

  • скучни  – Стефан Илчев, „Мото“, Графа, Ivelina (тая пък се писала  на латиница, а освен това на сцената имаше клоун. Бррррррр…)
  • тъпи – Стефан Илчев, „Мото“ (понеже ги споменавам втори път, да ви обясня за какво иде реч, ако не сте ги слушали. Това са някакви хорица, хванати от чаршията, вокалистът им пее с пернишки диалект и друго не ви трябва да знаете), Ivelina, Дани Милев (за него после) и нещо, наречено Джуратон в комбинация с Lady B
  • лигави – Стефан Илчев
  • компилирани от каквато балада е излязла напоследък – Поли Генова
  • предизвикващи недоумение – Дани Милев и нещото, наречено Джуратон в комбинация с Lady B
  • забавни – това всъщност бяха рекламите, но те продължиха доста кратко
  • социално насочени – Сахара, които учеха наборките си да не се целуват за пари
  • random MTV shait – Мариана Попова, Нора, Сахара, Поли Генова
  • абсолютно безлични – Стефан Добрев, Графа, Мото, Стефан Илчев
  • интересни и запомнящи се – само една и тя е „Illusion“ на Красимир Аврамов
  • фалшиви, колкото може да бъде фалшива вълча глутница, виеща по Луната – Красимир Аврамов

Те това е. На мен „поперата“ (?!) на Аврамов може да не ми харесва като цяло. Може да не понасям фалцетното пеене („Unidos para la musica“, anyone? Уф!), може да не ми харесва манджата от фалцетни псевдооперни тонове, народно пение, поп и кокили, но това е изцяло мой проблем, произхождащ от личния ми вкус. А моят вкус, както и всеки друг вкус между впрочем, например вкусовете на привържениците на Поли, Графа, Нора и дори вкусът на тези на „Мото“ (ако има такива извън тесните им роднински кръгове), е крайно субективно същество. Лично познавам хора, които с радост слушат неща от цикъла „Нова българска музика“, което вече е съвсем непонятно за мен и предпочитам да не го мисля.

Това, което обаче не е субективно, а се подчинява на строги правила и рамки, е интонацията. Нея или я има, или я няма. За сравнение ще ви посочата разликата между настройването на инструментите преди започването на операта и после самата опера. Схванахте ли?

Ако не сте, просто открийте разликите между това и това.

Аз срещу едното парче нямам възражения. Не и такива, които биха се приели пред съда, защото още не съм завладяла света и личният ми вкус не е задължителен за всички. За съжаление обаче в Москва няма да има състезание за най-добър клип.

И съвсем между другото, откакто въведоха sms-гласуването, Евровизия се превърна в геополитическо мерене на пишки. Цяло чудо е, когато някое качествено произведение успее да се процеди през  междукомшийските и емигрантските армии, пращащи артилерийски sms-и, громящи врага, а е още по-чудно, когато качествено произведение добута до финал именно заради междукомшийско и емигрантско побутване.

A тъй като България вече отдавна е фалшива държава, нечие фалшиво виене на посредствен международен конкурс на мен ми е възможно най-малкия проблем.

Поздравявам всички хомофоби, всички поддръжници  на идеята, че Красимир Аврамов е измислил съчетанието между популярна и оперна музика, всички, които се кефят на чистото интониране, всички меломани и всички, които просто биха натиснали бутона плей с това:

Advertisements

21 thoughts on “Unidos para la musica

  1. Не съм слушал нито една от песните. Като изключим тази на победителя, ако 15 секунди от нея се брои за слушане. От няколко години съм решил да не гледам това съзтезание, просто защото не ми е интересно. Обичам музиката, но то не ми понася. Не знам защо, дали заради участниците, дали заради регламента, просто не мога да стоя пред телевизора, интернета в продължение на 2 часа, и да слушам всички знайни и незнайни пичове, какички и лелки, характеризиращи себе си като певци.

  2. Хаха, не си единствен в това отношение. 😆 Ама какво да правя, като съм склонна към мазохистични прояви от време на време? 😕

  3. Телевизия, телевизионни предавания, телевизионни състезания? Че кой още се занимава с тези глупости?
    П.П. Не разбрах какво предизвика абсурдната реакция с победителят на Евровизия… не ме кефи като музика и стил, но пък то бива ексцесиини реакции, бива чудо.
    Човекът впрочем получи страхотна реклама, та вече сигурно се води звездичка.
    Още една към и без това попретрупаният български небосклон.
    Въх.

  4. Да ти завиди човек за ентусиазма.В средата на седмицата дет е най-натопорчено (натоварено де) удряш 10 с писането си.Освен да те поздравя ….. Щях да почерпя и с бира ама ти си на апчета 🙂 Продължавай в същия дух.

  5. Аз пък свалям всичките класирали се за конкурса от всяка държава (тоест само националните победители) така за информираност и ако попадна на нещо интересно. Понякога има интересни неща (примерно белгия с онзи измисления език в песента – беше забавно).
    От където и да го погледна това обаче …. просто не звучи добре тази песен, като дращенето на тебешир по зелената дъска в училище, току ти се приисква ад бягаш като го чуеш. Не знам защо, да кажеш да не разбирам от оперно пеене – надали, абсолютно мога да се похвала с остър слух и „разбиране“ към тези неща, но очи човек просто няма данните. Може и да се изживява като наследник на някой кастрат но гласовите данни не отговарят. А медиите – те могат ад си преувеличават колкото искат. От тук насетне всяко изявлеие, че той заслужава, защото е талант отпада.
    Сега да видим песента – многогласова, многопластова – абе сложна. Сега какво ще се получи ако само единият глас изфалшиви = цялата работа се разваля. Кофти тръпка. Ако в едно бъзо денс парче или една монотонна баладка като на Селин Дион се изфалшиви лекинко може да мине за импровизация; но тук няма да мине. Ще ни се посмеят малко, к’во толкова.

    Марфалето, ти акъл нямаш, мила, да сравняваш Фреди с тоя… такъв глас втори няма просто. А Монсерат… там вече е излишно да говорим:) Който е учил оперно пеене знае за какво говоря (дават я запример учителките: така не можеш да пееш още моето момиче, да не се мислиш за Монсерат)

  6. Енея, ми кефи ги хората, ко ше им направиш? 🙂

    Божо, що да съм на апчета бе? 😐 Слава богу мигрената ми мина и вече съм почти човек. В момента съм на чайче с лайка, мед и ванилия на Туинингс и твърдя, че е много правилно!

    Батпеп, а бой де? 😈

    Петре, не сравнявам Красьо с Фреди. Просто казвам, че е тъпо да се отъждествява качеството на нечие изпълнение със сексуалната ориентация на изпълнителя. А Фреди и Монсерат ги давам за пример къде пеят микс между популярно и опера по времето, когато Красимир Аврамов още си е мацал лицето с бяло мазило. Ама и ти сега, що ме караш да се повтарям, не мога да разбера значи!

  7. С уговорката, че това си е лично мое мнение (макар че то доста повтаря казаното по-горе):

    Повечето от песните, между които трябваше да се избира, си бяха извадени от един и същ калъп. Дразнещо еднообразие, в което въпросният Аврамов (с други думи – Човекът-Писък) стърчи като нещо все пак по-различно.

    Че Аврамов фалшиви, това май никой не отрича. Поне в това конкретно изпълнение. Как ще се справи в Русия, нямам идея, все пак се надявам да се постарае малко повече. Но пък досега не се сещам на някоя Евровизия да не сме фалшивили. Ако щете на кръст ме разпънете, но не-абсолютният ми слух откри фалшивене дори при Елица на живото изпълнение на „Вода“, за Дийп Зоун пък съвсем да не говорим. А и продължавам настойчиво да питам: какво толкова се хванахте за тази Евровизия – ега ти и конкурса.

    И впрочем клипът до един момент изглежда оригинално, после обаче започваш да се питаш какво общо имат въпросните сражаващи се на бойното поле с пича в леглото. Освен ако това е свободна интерпретация на Frost-Giant’s Daughter… 🙂

  8. Фирмата, отчела резултатите при финалния вот, IMS разпрати съобщение до медиите, в което уверяват, че гласуването е протекло без никакви технически проблеми и резултатът отразява изцяло приетите гласове. Няма никакво „изкривяване“ на резултата, увериха оттам. И оповестиха точния брой гласове за всеки участник: Стефан Илчев – 1038 гласа, група „Мото“ – 132, Поли Генова – 4135, Дани Милев – 843, Ивелина – 890, Графа – 1377, група „Сахара“ – 1128, Мариана Попова – 2976, JuraTone и Лейди Би – 715, Стефан Добрев – 408, Красимир Аврамов – 19 553, Нора – 2023.
    Те това е – Глас народен!

  9. Смешни са вълненията на музикалната гилдия! Както често става в България се хвърлят сериозни усилия за борба (или по скоро мрънкане) със следствията, а не с причините. Красимир Аврамов спечели честно и доста убедително. Критерият за определяне на песен победител е броя на изпратените SMS-и.
    В доста държави това не е така. Гледала съм руския избор преди 2 години и там имаше жури, което определя песента финалист. Миналата година май и там беше с SMS-и. За Гърция мисля, че просто бяха избрали Елена Папаризу да напише песен за финала. Тя също живееше и работеше в Швеция ако не се лъжа, а не в Гърция. За съжаление в България не е валидна старата мъдрост, че победителите никой не ги съди. У нас има желание да се съдят предимно и само победителите с идеята, че покрай името на победителя и някой друг ще види своето написано по медиите.
    Възхищавам се по някакъв начин на хората, за които нещата са само черно и бяло.
    Хората, които толкова не го харесват можеха просто да се посмеят на изпълнението му вкъщи пред телевизора.
    Аз не знам дали пък няма Европа да хареса тази песен и да четем после коментари „Аз нали ви казвах…“.
    Миналата година в Русия имаше голямо брожение за това, че Дима Билан пак участваше в конкурса след като 2005 или 2006 се класира и беше на второ или трето място. Моето мнение също беше, че е редно да се представи някой друг. Човекът беше упорит, не се отказа, представи се страхотно и спечели. Вложил е труд, бизнес умения за да убеди някой да вложи толкова средства в проекта му, голяма доза самочуствие т.н.
    Красимир Аврамов пък е направил най-добрия бизнес план за тазгодишната Евровизия. Защото това е бизнес! Направил е нещо нестандартно, което напоследък е май задължително за да се отличиш на този конкурс. Странно е да мислиш, че може да спечелиш с песен от типа халтурка, краднато от клип видян по MTV. Много голяма стана Европа.
    Желая му успех и пожелавам неговата амбиция и професионализъм на останалите желаещи да участват догодина.
    Пожелавам на зрителите, критиците и други ангажирани с конкурса да спрат с този манталитет „Да не се изложим пред чужденците!“.
    Моето национално самочуствие не би могло да се крепи на това дали добре пее г-н Аврамов. Много ще се радвам ако го харесат.
    Все пак става дума за забавление!!

  10. Ама голяма реклама му направихте на този Кр. Аврамов. Не го бях чувала, а пък и не гледам бози от рода Евровизия. Но след всичкия този шум около него…
    Стига комплекси от рода „излага България“. То само той да беше….

  11. „Едните се вайкат, че Поли Генова не била спечелила, понеже песента й била ужасно качествена и въобще е точно това, от което има музиката в момента като цяло.“

    Песента й е по-слушаема, но няма нищо общо със сегашния момент – звучи като от 80-те. Изобщо повечето песни във всички български Евровизии звучат като от 80-те. Нищо чудно в страна, където „ретрото“ е най-популярната музика след чалгата.

    Все пак предпочитам Поли Генова да беше спечелила, защото беше най-хубавата песен в конкурса.

  12. „И съвсем между другото, откакто въведоха sms-гласуването, Евровизия се превърна в геополитическо мерене на пишки.“

    Тази година песните ще се оценяват 50% от жури, 50% от смс-и, така че ще е по-интересно.

    Много е смешно как по телевизията говорят, че „представянето на България на такъв международен форум е огромна отговорност“ и подобни глупости. Само в Източна Европа този конкурс се възприема насериозно.

  13. Аз останах с впечатлението, че единствените, дето наистина се впрягат от тази международна халтурна проява, са гърците. Или поне се бяха впрегнали по времето на Папаризу, сега не ги знам. Май един доста невзрачно скимтящ младеж са изкарали тоя път. А освен гърците се шашкаме сериозно и ние. Не знам, може би щото Стоян и Елица сериозно вдигнаха летвата преди две години, та затова…

  14. Не е вярно, че само в Източна Европа този конкурс предизвиква вълнения. Тази година Франция изпраща като представител доказано име. Миналата година по това време около 2 седмици във Великобритания вечерните и сутрешни предавания по различните канали на ВВС коментираха техния представител за Евровизия. Националният им финал беше доста впечатляващо шоу, песента- победител беше приятна за слушане. След което коментарите за изпълнителя бяха позитивни и с всеобщото желание да успее да достигне по-горни места на финала в Сърбия. Но повечето музикални критици изразиха съмнение това да се случи заради съседския и емигрантски вот.
    Направи ми впечатление отборният им дух, желанието за добро представяне. Нещо, което у нас трудно се получава. През последните дни прочетох, че само Петя Буюклиева е изявила желание да помага на Красимир Аврамов.

    Д

    P.S. Не харесах песента на Аврамов по време на концерта, не се съм гласувала с sms за някой от другите изпълнители, макар и да имах свои предпочитания

  15. Много ми е интересно. Провежда се конкурс, някой ни харесва, но не гласуваме. Конкурса свършва, някой е избрания, а ние го псуваме и му търсим кусурите. Това е огледалния образ и на политическите избори-ние не гласуваме и четири години се вайкаме и попържаме.

  16. @Румяна Георгиева
    Нека е бизнес. Нека и песента да е хубава за някои.
    С ръка на сърце признавам, че нищо не гледах/слушах от конкурсните песни. След пост на Marfa в един форум се запознах с изпълнението на Аврамов. Спомням си го от времето преди да „превземе“ Vegas, когато направи зрелишен концерт в Ст.Загора или Търново – не помня точно. Но! тогава звучеше верно. Знам ли, може да е бил на запис и само уста да е отварял. А сега пееше ФАЛШИВО! Особено във втората половина на парчето. Ми не става така.

  17. Може пък Серго да е седял в публиката и той така, от притеснение човечеца да е изфалшивял… или от момини вълнения.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s