Ама и седмица…

Хора, не мога повече да си затварям очите пред фактите. Някой ме е урочасал и то здраво. Какво се прави в такива случаи? Ръсих се със светена вода, но засега не помага особено. Добре де, първо ще ви обясня как точно стана всичко, пък вие сами си вадете изводите.

Понеделник.

Описах го вече. Бях решила да си купувам яке, но не успях. Времето беше леденостудено, валеше ситен дъжд, който бе на пет минути от превръщането си в мокър сняг. Вятърът ме беше обърнал на осъвременената версия на Горгона Медуза, понеже косата ми се вееше във всички посоки, твърдо решила да не се поддаде на земното притегляне. Обикалям като замаяна, яке няма, не и такова, каквото търся, а това, което го бях харесала вече го нямаше. Междувременно установих, че обувката ми пропуска. Лявата. Кракът ми замръзна трайно и аз се насочих към къщи. По пътя купих шестлитров бидон с минерална вода, защото както знаете, в момента Варна е относително обезводнена. Няк’ви ентусиасти е**ли мамата на магистралния водопровод и вече цяла седмица сме на сухо. Дръжката на бидона се скъса, изтървах го и той не пропусна здраво да се отъркаля в калния тротоар. Майка ми едва ме позна, изглеждах така, като че ли съм гонила прасе в кал.

Като тръгнах да се събувам, установих, че лявата ми подметка се е спукала. Яко. Побеснях. Сега ще обясня. Не че не мога да си купя обувки, проблемът е, че краката ми не са съвсем у ред. Не че са криви или нещо такова, но имам ужасно нежна кожа. Навремето в училище цвичките ми правеха пришки. Джапанки са ми правили пришки. Нямам сандал, който да не ми е правил пришки. За обувка да не говорим. Случвало се е да се събуя и краката ми да са плувнали в кръв. По тая причина, когато попадна на читава обувка, аз я нося ако ще и да не е модерна или каквото там. Не ми пука. А едно купуване на обувки ми коства няколкоседмично обикаляне по магазини.

Така. Размразих се, маман обеща да ги даде на поправка, а аз си извадих ботите и сложих палтото в пералнята. Дори вицегубернаторът, с когото се запознах, не успя да промени семантиката на понеделника.

Вторник.

Ден като ден. Мина без някакви особени инфекции, само дето бях налазена от клиентела, съдържаща в себе си лелята, дето я облъчват интегрални схеми и прочие странни индивиди. Не помня много какво стана тогава. Вкъщи сложих зелето, след което по „Господари на ефира“ опаднах на изключително отегчително описание на историята за някакъв нашенец, дето имал проблеми с румънците.

Сряда.

Денят започна що-годе нормално. След обяд ми прилоша. Предположих, че ми е паднало кръвното, но от това по-добре не ми стана. Трябваше да оцелея до шест. Междувременно любимият ми зелен панталон се скъса непоправимо. Не се виждаше, но аз си го знаех и това ме вбеси. Навръщане, за да поправя тази несправедливост, си купих два нови панталона. После съм заспала на дивана, тресеше ме, ама нямах температура.

Четвъртък.

На работа окончателно ми призля. Едвам не припаднах. Все пак издаяних докрая, дори надписах картичка за колежката ми, която имаше рожден ден. На връщане вкъщи подметката на дясната ми бота се строши в петата, която отлетя настрани заедно с целия ток. Вечерта вдигнах висока температура и днес, петък, съм вкъщи и се лекувам. Между другото, тук му е времето да споделя, че на 23 спетември се разболях от грип, а от НОИ още не са ми превели болничните. Дано ги изнасили стадо разгонени слонове.

Аман.

29 thoughts on “Ама и седмица…

  1. 🙂 „Има дни…“

    Предполагам, спомняш си тази песничка?

    Ще мине, само ти трябва ароматен чай, топло одеало и хубава книга.

    А за болничните – при мен болничните бяха от шести до петнадесети септември и си получих компенсацията на първи ноември. Така че има надежда до седмица да те огрее и теб.

    Поздрави,

    🙂

  2. Има такива седмици, кьопави. На мен от 3 месеца ми е така, но знам, че всичко лошо свършва и изгрява слънцето 🙂

  3. Има няколко теории за твоето състояние 🙂

    Теория 1 (нормална):

    Лоши дни. Няма обяснение – просто се случва и нищо не можеш да направиш освен да дочакаш да се врътне цикъла „хубаво-лошо“.

    Лечение: Изчакване

    Теория 2 (суеверия):

    Урчасана си! Трябва да отидеш да ти баят, палят клечки и т.н. Струва си за няколко лева 🙂 Разбира се, рационално погледнато – ще си урчасана само ако вярваш, че можеш да бъдеш урчасана и че такова нещо има. Но и само внушението, че такова нещо ще помогне си струва няколкото лева.

    Лечение: Отиваш при някоя запозната с не традиционната медицина бабка 🙂

    Теория 3 (психическа):

    Подложена си на стрес, силен стрес или друг вид психическо натоварване. Или вид депресивно състояние.

    Лечение: Спокойствие! По един или друг начин и елиминиране на дразнителите 🙂

    Теория 4 (физическа):

    Нещо по тялото не е наред. Болест или неправилна функция на орган, жлеза и т.н.

    Лечение: Отиваш на лекар

    Теория 5 (паранормална):

    Възгледите ти за живота са грешни. Почти да мислиш позитивно. Всичко зависи от нагласата на мисълта. Ако мислиш позитивно – цял живот ще си здрава и ще имаш каквото искаш 🙂

    Лечение: Променяш си възгледите за живота 🙂

    ––––––––––––––

    Избери си една теория и следвай лечението. Може да комбинираш няколко за да си сигурна в резултата 🙂

  4. М-м, да! Виж точките на GaN. Според начина ми мислене, най-вероятна е теория номер 4. А според тебе, коя теория е най-близо до истината?

  5. Моят съвет е да действаш по всички точки, защото са много добри + да вземеш да си излееш насъбралите се негативни емоции в устна или писмена форма (по твой избор) – помага, вече го тествах на себе си 🙂 Успех!

  6. Така като се замисля, аз правя опити да се разболея последователно от неделя до днес и все още съм наникъде. Междувременно ми се счупи тока на любимите ботуши, а пък в офиса ни няма вода от понеделник… Като цяло визирам две теории – 1. всичко е от студа и от гадното време, 2. над Варна в момента има зона на лош късмет 🙂

  7. Бързо оздравяване.
    От НОИ след два месеца по банков път и провери да не са те „изработили“ в пресмятането.

  8. Марфа, „неверница“ такава 🙂 Ще ти илюстрирам с пример (един от стотиците) защо може да си счупиш тока на обувката от проблеми с някоя жлеза по тялото 🙂

    Пример:

    Щитовидна жлеза:
    „Щитовидната жлеза се състои от два дяла, свързани помежду си с тесен истмус /шийка/. Тя е разположена пред трахеята, непосредствено над ларинкса. Нормално масата й е 25-30 грама. Жлезата секретира два хормона: тироксин и трийодтиронин, които представляват йодирани аминокисилини. Тиреодните хормони повлияват почти всички тъкани и органи в човешкия организъм. Те повишават кислородната консумация и топлопродукцията на чувствителните към тях клетки, действуват върху растежа и телесното развитие, особено на костите и нервната система, обмяната на въглехидратите, мастите и белтъците, върху сърдечно-съдовата, мускулната и други системи.“

    Примерна болест:

    Тиреотоксикоза:
    „Заболяването започва постепенно с общи оплаквания. В повечето случаи началните признаци могат да се свържат с остър психичен стрес. Болните се оплакват от неспокойствие, раздразнителност, психична лабилност, нарушение на съня, намалена работоспособност, невъзможност за концентрация на вниманието, обща слабост, треперене,намаление на телесното тегло. При повечето болни симптомите на заболяването се съчетават с видими промени в щитовидната жлеза. Тя е увеличена в различна степен, опипват се добре както двата й дяла, така и свързващата ги шийка. Консистенцията й е мекоеластична, като възли не се откриват. Сърдечната дейност е ускорена. Сърдечната честота обикновено съответствува на тежеста на заболяването. При средно-тежките форми на болестта тахикардията е между 90-120 удара в минута, а при тежките – над 120 удара в минута. Сърдечните тонове са звучни и резки. Артериалното налягане е с увеличена пулсова амплитуда, поради пониженото диастолно и леко повишено систолно артериално налягане. Кожата е мека, влажна и топла. Болните са емоционални, напрегнати, твърде подвижни. Характерен признак е дребното треперене на пръстите на ръцете. Към психическата умора се прибавя и изразена мускулна слабост. Перисталтиката на стомашно-чревния тракт е ускорена, в резултат на което се появяват разстройства в храносмилането и учестена дефекация. Очната симптоматика е различно изразена. Погледът е втренчен, с рядко мигане и широко разтворени клепачи. Установява се екзофталм /изпъкване на очните ябълки/. Нормалното изпъкване на очната ябълка пред външния ръб на орбита та не надминава 10 мм, а при екзофталм то надминава 20 мм.“

    Само един от симптомите е достатъчен да си счупиш тока неумишлено 🙂 Пази боже от такова заболяване!

    Извинявам се ако съм прекалил 🙂 но викам да докажа, че съм прав 🙂 Пък и да научим нещо ново 🙂

    И да не забравя. Източник: http://www.infotel.bg/rubrics/medicin/80405010.htm
    че да не ни съдят после 🙂

  9. @GaN
    >“Спокойствие! По един или друг начин и елиминиране на дразнителите“

    То хубаво, ама понякога единственият начин за елиминиране на дразнителите е чрез отстрел.
    А стрелбата по хуманоидни обекти не била май разрешена…

  10. Урочасано се разваля най-добре като посадиш някакво растение със съответното пожелание. Растението е добре да е ароматно – здравец, индрише, розмарин. Но може и всякакво друго растение. Трябва, разбира се, ти лично да го посадиш и да се грижиш за него. Пожеланието (можеш да го наречеш, ако ти харесва, молитва или заклинание) е в свободен текст и трябва да е позитивно – да ми стане добре, да ми се върне късмета, да оздравея и каквото още там смяташ, че са ти урочасали. Може да се изрече на глас, докато го садиш ш поливаш защитното растение, но и на ум да си го кажеш, пак действа. И после, когато ходиш при растението да го гледаш и да го поливаш, пак си казваш думичките. В никакъв случай не трябва да има в пожеланието нищо отрицателно като клетви, закани и прочия, защото те се връщат.

    Обаче аз смятам, че ти не си урочасана, а си пипнала гаден вирус – приблизително в четвъртък-петък миналата седмица. И в понеделник си му създала идеални условия да те обсеби като си се нервирала заради якето, обувките и бидончето и като си киснала в ледената вода. После, вместо да си останеш вкъщи още в сряда, ти си се правила на голям герой. И сега ще си платиш, като същевременно ще отдадеш почит и уважение на тялото си. Щото то е съсъд на твоята душа и не може така да го млатиш безнаказано.

    Колкото до болничните… На дъщеря ми още не са изплатили болничните от ЯНУАРИ. И десетината опита поне информация да получи какъв им е проблемът до сега не дадоха никакъв резултат. Направо му иде на човек да извърши цял ред противообществени деяния (тва е поредният ми тромав опит да спазвам езиковата хигиена, на блога ти, аъъъгрррррррррх!!!)

    А, щях да забравя. Китайците казват: „След седем мършави крави идват седем тлъсти крави“. Сиреч, има само още два дена каръшки до седем. Ако ги отлежиш завита презглава, после всичко ще се е оправило.

  11. Ган, не ми е ясно защо толкова държиш да съмс е огътала от тези гадни и страховити неща, които ми цитираш. И пак не ми е ясна връзката между подобни болести и потрошените ми подметки! Няма пък! 👿 Ще се придържам към теорията на Waterfairy за зоната на лош късмет над Варна, плюс теорията на Светлето за евентуалния ми вирус от миналата седмица! И ще си чакам кравите, заслужавам си ги пък! :mrgreen:

  12. Добре де 🙂 Марфа, предавам се 🙂 нека приемем, че няма връзка 🙂 Всичко е лош късмет 🙂

    Само сега се сетих да ти препоръчам филма „The Secret“, ако не си го гледала 🙂 – никаква връзка към темата или коментарите, просто се сетих 🙂

    Към Божо: Прав си 🙂 но все пак. Имаше една много тъпа за мен мисъл преди, която бях видял някъде:
    „Да се ядосваш, означава да наказваш себе си за грешките на другите“ – може пък и да е вярна 🙂 кой знае

    Така, аз слагам край 🙂 щото иначе рискувам да изнервя Марфа още повече 🙂 Да си жива и здрава и по-бързо да се оправяш 🙂

  13. Тц, не е само над Варна зоната на лош късмет – ако тва може да даде някакво успокоение на варненци. 🙂 Разпростряла се е и до Софията.

    Даже днес направо си се зарадвах (моля Марфа за извинение), като прочетох, че и други са попаднали в лапите на каръка – един вид, чувство за успокоение, че не си сам в кофти момента и други са на твойто дередже. 😉 Иначе, наистина най-тъмно е преди изгрев слънце, демек преди да дойдат тлъстите крави, така че предлагам да стиснем зъби и да ги чакаме.

    Meanwhile можем все пак да поработим по петте теории на GaN и да отхвърлим възможните причинители. Аз лично ще се къкредоточа върху трета и пета. Предложението на Ани за ароматния чай се приема, като добавяме и нещо градусно в него.
    Светла, а в краен случай растението може ли да е коноп? И други терапевтични функции ще може да изпълни освен срещу урочасване.
    Ко ше кажеш, Марфа? Ще преборим ли каръка? 🙂

  14. Ами че как! Няма му се даваме сега я! 😈 На обяд го борих с водка, сега в офанзивата вкарах и един разкошен нар. Да види той! И ще насея трева, за кравичките! Да съм готова като дойдат де 🙂

  15. Тва с водката е класика. С оглед сезона, в борбата и в чая могат се включат тоже конякът, ромът и уискито – според вкуса. Така де, тежката ситуация изисква сериозни методи за противодействие :-). А що се отнася до тревата…що само за кравичките бе? 😉

  16. @Мира
    Конопът смърди, особено като поизрасте и ако е женски. Освен това не се развива добре при стайни условия, а точно сега сезонът не е подходящ за култивирането му на открито. За разтуряне на уроки той не става също и понеже вместо уроки човек може да си докара недоразумения с властите (тук няма да коментирам закона, но той е в сила и е приет от народните представители, които сами сме си избрали).

    При това описаното от Marfa общо фебрилно състояние едва ли ще се повлияе от коноп – тя не се оплаква от злостна кашлица или астматични пристъпи, нито от гадене, повръщане и липса на апетит. Не е споменала също да има глаукома и високо очно налягане, или пък да страда от безсъница. А пък целият й блог е свидетелство, че при нея няма и следа от меланхолия. И още – сред страничните психотропни ефекти на растението има много ясно изразена параноична фаза, а това никак няма да се отрази добре на Marfa, която и без друго вече е достатъчно нашашкана. Не, не мисля, че конопът е подходящ в случая.

    Според мен най-добрата терапия за Marfa е: чай или билкова отвара (препоръчвам да е с малинова шума и малиново сладко) с малко коняче, или греяна ракия с повечко захар, или греяно вино с ябълки, карамфил и мед – после одеалото презглава и един юнашки сън. Докато пристигнат тлъстите крави.

  17. Лелеееее! 😯 Така предписаната ми терапия много ме устройва! Почвам я веднага! И после ако пона мноу да ва уважаам, да не ми се чудите! 😛 :mrgreen:

  18. Айде па ти ся! Ясно съм написала: или – или – или. Ще добавя – в умерени дози. И кат се завиеш презглава (за да се препотиш и да свариш гадните вируси), как, питам, от там ша ни уважааш мноу? Спейки?

    Оздравявай бързо! Че тлъстите крави идат!

  19. миличката! на мой приятел тия дни му откраднаха колелото, каската за колело, лаптопа, фотоапарата, чантата с домашните на ученици (които едва успя да накара да напишат домашни), няколко дни нямаше ток поради авария, а точно когато я оправиха, му гръмна радиаторът, и оттам наново инсталацията.
    това лесно може да ме накара да вярвам, че седмицата е зловеща, но … макар че като теб пазарувам много трудно (примерно обикалям 3 часа за тениска и накрая не купувам нищо), днес за около 2 часа успях да си купя анцуг, панталон, свестен чадър (не вярвах, че някога ще видя такъв в хасково), маратонки, боти (при все че нося спортни, а тук жените носят мадамски), 2 книги, пуловер, бельо и чорапи, любимите ми чайове на twinings, и дори смятам, че съм на далавера.
    Дано имаш нещо хубаво за четене!!! И пиши, пишииии, че като се върна след седмица да има какво да чета 🙂

  20. Twinings!!!!! Моят любим чай!!! Ааааа!!!!! Ами оня, дето е ментово-лайков, от него взели си? Ами оня другия, дето е с ванилия? А? Нали си взела такъв? Ау, много ги уважавам!

    Но като прочетох това за колегата ти, чак ми стана неудобно дето се оплаквам тук. Той, клетникът, е с поне пет обиколки пред мен бе! Пу-пу-пу и чукам на дърво!

  21. Шеста теория – по св.св. Стругацки

    Пред прага си на важно откритие. И не някакво си откритийце, а нещо дет ша промени Вселената и ще намали общата И ентропия.
    И Вселената се защитава с вируси, счупени токове, напълно ентропийни якета, незаконни деца / това не е за тебе /, извадки от медицински енциклопедии, съвети за лечение с летален ефект, розови крави и прочие катаклизми.

    Лечение – по Тотю
    Половинка чай, половинка бренди, пол. чай, п. бренди …
    В бърза последователност до пълната победа над … хм!

  22. и зебрите да не ги пропуснат пичовете от НОИ, да им се изредят яко 🙂 и аз чакам една камара време за някакви болнични, за които забравих историята вече 🙂
    Съчувствам ти макар и не много искрено признавам си за неволите с обувките и панталоните. не се сърди, аз просто съм момче и такива неща ме изумяват – не мога да си представя че някога бих отделил повече от 5 минути да се ядосвам за нещо подобно.
    доскив и си купи яки работи където ще те радват по-дълго поне 🙂

  23. ябълка, канела и стафида, и турският чай са най-любимите ми чайове. а по темата – според мен е самовнушение, че си урочасана. решението – направи всичко, което се прави против уроки. placebo ефекта трябва да заработи.

  24. Абе я вземи си купи една каска за главата, че както е тръгнало… ако се покажеш на улицата може и тухла да сполети клетата ти главица 😉 А иначе и аз съм на разболяване, ама нали си нямам време за такива глезотии стоя и си подсмърчам тихичко на работа… И ми е докривял светът… Ама няма да се даваме – горе главата!

Вашият коментар

