Въпрос към родителите

Хора, къде си държите децата когато са във ваканция и кой ви ги гледа? А през половината от деня когато не са на училище, заключвате ли ги някъде и изобщо как се справяте?

P.S.
Сериозно питам.

Advertisements

39 thoughts on “Въпрос към родителите

  1. Жена ми не ходи на работа и гледа децата и следобед (макар че нашите свършват в 15:10), и по цял ден през ваканциите. Не мога и да си помисля да ги „заключа“ у нас сами – поне не докато не влязат в тийнеджърска възраст – защото властите може и да ми ги вземат за безотговорно поведение като родител.
    Ако и двамата родители работят, трябва да се плаща на занималня и за следобяд, и за през ваканциите.
    P.S. Става въпрос за САЩ.

  2. Ама аз не съм казала, че не си отговорил сериозно! Не се засягай, моля те. Но понеже ей допреди малко слушах новините по Нова телевизия, та се наслушах на родители, които се оплакваха от стачката щото нямало да има кой да им гледал децата. Даже показаха една баба,която пострадала, щото си гледала внучето. Та в тази връзка се запитах тези хора, аджеба, къде си държаха децата до преди седмица, когато приключи лятната ваканция и къде ги дяват през останалите ваканции. Обаче никой не ще да ми каже 😦

  3. моето се гледа само и всички се радваме като има ваканция. тогава има повече време за смислени занимания, от които научава повече, отколкото в училище. така беше до края на 7 клас. сега ще видим в новата гимназия 🙂

  4. Аз да отговоря сериозно. Гледат ги баби – родни или под наем, срещу 2 лева на час. Днес прочетох някъде, че цените се вдигнали до 6 лева на час, но сигурно са спекулации:) Става дума за деца до 4 клас (9-10 години), за по-големи не съм чувала да имат нужда от „гледане“.
    Тия писъци са безумие де, просто родителите са гузни, че не си възпитават децата и прехвърлят топката на учителите. (И аз съм така понякога:) А сега учителите като дезертират и става зле.

    Впрочем в блога на Лейди Вера прочетох, че искали 55- 80 лв на месец за занималня – това са часовете от 12 до 5 следобед, когато много малко родители са на разположение и съответно са лесна плячка за изнудване от училищата.

    Не знам дали има връзка, но когато питах една майка защо задължително има жена у тях като се прибира дъщеря й от училище (имаше осигурен транспорт), тя отвърна, че детето не може само да си отключи, защото има аларма и не знам какви си системи за сигурност.
    На каква ли възраст децата се научават да боравят и с такива, малките верно са факири, но все пак…

    Да не пропусна да те поздравя за предишния пост. Marfa for president!

  5. Работното време на мен и на жена ми е до 6 вечерта. И двамата работим обикновено и след работно време. Детската градина затваря в 6. По-лошо, в 6 вече са изгасени всички светлини, а останалите 2-3 деца стоят при пазача, всички други са си тръгнали. Уж всички са заети, а някак си успяват да си приберат децата между 4 и 5. Парадокс някакъв. Затова имаме и детегледачка с една задача – да вземе малката от градината, да я достави вкъщи и да я гледа докато някой се прибере. Детегледачката обаче си има деца и внуци в чужбина, които често я канят да им гостува, така че тя ни отсвирва и заминава да си вее шапката във Виена, докато ние сме в шах.
    Всеки се оправя както може.

  6. ха! аз тичах в яслите в 5 и синът ми седеше като наказан на една пейка, а мен ме гледаха на кръв. и бях благодарна, че в училището нямахме втора смяна, та да ми се налага да работя до 7.

    марфа, в математическата гимназия е – информатика с немски 🙂

  7. Не е съвсем така.
    Има огромна разлика между ваканция и учебна година. През ваканцията децата са разпръснати навсякъде, голяма част от нея родителите им също са в отпуск, пътуват, като правило са отделно или на малки групи.
    Съвсем различно е през учебната година. Всички са се събрали и всичко е по традиция така организирано, че децата да са налични за училище.
    Зарязването им от страна на учителите е ни повече, ни по-малко използването на децата като лост за рекет от страна на учителското съсловие по начин, който не среща добър прием в обществото. И много, между другото, правилно.
    Не гледайте какво показват по телевизията. Винаги ще има по-крайни мнения. Но общото настроение е налице, а е и близко до ума, че хората възприемат поведението на учителите като вид безотговорност и предателство спрямо тях лично, а не като начин за протест срещу лошата държава.
    Взаимоотношенията между учители и държава са нещо различно от тези между учителите, децата и родителите им, т.е. обществото.
    Всеки родител ще намери начин да си гледа детето през време на стачката и на никой нищо няма да му стане.
    Просто прави лошо впечатление напълно невинните деца да са лост за натиск и заложник в ръцете на учители, за постигане на техни цели, нямащи нищо общо с децата.
    Затова хората считат, че такъв начин е аморален, също както и методите на лекарите да зарежат пациентите, за да спират трамваи по улицата.
    Ако главното задължение на учителите е да „преподават“, неизпълнението на това задължение като вид протест и форма на стачка, НЕ включва зарязването на учениците на произвола на хаоса. Не е непременно задължително да няма часове, достатъчно е само да не се преподава в тях.
    Родителите не са виновни на учителите. Обратното обаче не е съвсем вярно.
    Така че нека не се забравят и други позиции и други гледни точки.
    Всеки страстен привърженик на протести и стачки казва: ама то не може без да има неудобства за всички.
    Не е така. Въпросът е пряката последица от негативните ефекти на стачката да е за работодателя, а НЕ за невинното общество, каквито ако изобщо има, да са само косвени.
    У нас сме се научили, че най-ефикасни са протестите, когато протестиращите рекетират и правят живота ад НЕ на истинските виновни за тези протести, които са и същите, от които зависи да настъпи желаната промяна, а само и единствено на останалите, също толкова пострадали хора. Но това не е „ефикасност“, а е все същото ниско ниво, което е и от главните причини общото дередже да е такова, срещу каквото всички недоволстват.
    Този начин никога няма да спечели подкрепа у обществото. Стачката може да е нормално средство, но ненормалната стачка е ненормално средство и не увеличение, лишение от заплати ще им поиска накрая обществото. И ако продължават така – ще е и заслужено, и ето това ще се окаже справедливото за обществото.
    Това е истината, и нищо друго.

  8. Хм, аз за детската градина съм съгласна, там става трудно, малките няма къде да ходят. Обаче големи ученици някой да ги гледа… Айде да не са цяло лято разпръснати, Орлине. Ще седят при някоя баба, да речем един месец ще седят, ами три?! А пък аз, дето хич не съм имала баба като бях ученичка, да ме пита човек как съм оцеляла досега, да взема курбан нещо да си направя. Че и не само аз, между впрочем.

    Haz, няма ме вземат да президент, много съм малка за тая длъжност. :mrgreen:

    Lyd, честито, да ти е жив и здрав!

    Орлине, а кой начин е морален? Сега, всички знаем, че недолюбваш даскалите, ама кой, верно, е моралния начин? Истината е, че те и посред юли месец да стачкуваха (колкото и пародийно да би било това), и тогава щяха да ги гледат на кръв. И шлосерите, дето на никого не пречат, сега да излязат да стачкуват, и тях ще ги мразят и веднага ще тръгнат мнения, че то със стачки нищо не се оправя. Въпрос на манталитет, според мен! 🙂

  9. Ами много честно да ти отговоря:
    През учебната година и част от ваканцията ходи в една частна занималня.
    И за един месец стачка това ще ми струва допълнителни 100 лева.
    А през лятото всяка баба го гледа за по 3-4 седмици (колкото отпуска имат).
    На някои хора бабите им са работещи и не са им под носа.
    Моите са на 400 км. от София средно.
    И ако в занималнята не се бяха съгласили да го гледат след обяд. И както нямам отпуска – трябваше да работ с мен на пълен работен ден.
    Нали за честно си говорим?!

  10. Не мисля, че това е правилният въпрос (зададен по този начин в поста). Открай време родителите се грижат по един, или друг начин за децата си. Справят се някак, затова и „отгледаните“ по различен начин деца са различни и имат, или нямат детство.
    За мен по-важно е защо се нарушава изградената по някакъв начин система и организация на този процес? За всички е ясно, че стачка, засягаща децата независимо по какъв начин не говори добре за участниците в това дело. Самата професия учител, или възпитател, или изобщо някой, който получава пари за да се грижи за някой друг (човек, нали?) се е заел с тази нелека и изцяло хуманна дейност. Така, че .. всичко друго и по-горе казано, а и изобщо засягащо стачката на учителите е ясно, че е против тях. Точно по този начин, с тези т.нар. лостове, които са „хванали“ за да раздвижат пластовете нагоре, или по-скоро надолу, еми няма как да се получи одобрение от обществото. Учителите вървят срещу учениците си, възпитателите срещу възпитаниците си (ужасна дума между другото) и така нито ще постигнат целите си, нито ще станат по-добри, а още по-малко „най-добрият учител“.
    Съгласна съм, че условията им на труд не са от най-добрите, не получават адекватно на това, с което са се захванали, но пък като не им харесва и не са доволни има два начина – или напускаш, или променяш системата. Ако не искаш да напуснеш и ти харесва да те правят на луд :))) еми тогава остава вторият начин – но средствата вече са други и по-ефективни.
    Не мислите ли?! 🙂

  11. Мм, аз пък си мисля. Като бяхме малки и имаше дървени ваканции, стачки други подобни излизахме сутрин пред блока, до вечерта. И интересното е, че всичко си беше ок.
    Обаче май вече никой не слиза пред блока да играе на сляпа баба, нали?

  12. Марфа, казах ти, че не ми се захваща с темата, но гледам тука някои хора си ги търсят алчните некадърни и безотговорни учители като наследство, или ги пращат да берат портокали. 🙂 🙂

    Длъжни ли са учителите да гледат, учат и възпитават децата за без пари? 200-300 лв. заплата пари ли са? Хайде някой да вземе да си представи ако учителят няма добре печелещ съпруг, а не дай, Боже да се е взел с колега, или е самотен родител (много са такива), за какво изобщо говорим.

    Длъжен ли е целият училищен персонал да дундурка, преоблича, храни (и от собствения си джоб в много случаи) и търчи след захвърлени за 8-10 часа в училището малки деца? Някои родители точно това правят и децата им са из училището от 7:30 до 17-18 ч с основателната причина, че работят за да печелят. Щом работят, за да печелят, да бъдат така добри да осигурят платени гледачи или занимания за собствените си деца – никой в училището не печели, дори напротив – оцелява месец за месец. Каква ми е печалбата на мен, училищната библиотекарка, която получавам минимална заплата, прибирам натирени от родителите второкласници, за да не настинат под дъжда, през ден купувам закуски на дечица, пратени без джобни или поне сандвич? Не е ли прекалено нагло хем да изискваме много (което е нормално, когато се отнася за децата ни), хем да ни е безразлично за какви пари предявяваме тези си изисквания? А който има нахалството да казва „Щом не сте доволни, махайте се“ (всички ли? 😯 )точно сега е моментът да осъзнае какъв ще е резултатът от тази подкана. :mrgreen:

    И да. Времето за стачката е изключително подходящо, за да забележат властимащи и общество значението на работещите в образованието. На когото не му харесва, да намери средства за безбожни такси и даде децата си в частни детски градини и училища, белким разбере за какво иде реч. Каквито таксите (плащанията), такова е и качеството на получаваните услуги. 🙂 🙂 🙂

  13. Миме, Мимеее, пак не си разбрала. Ако искаш по-голяма заплата, трябва да работиш повече и по-добре. Колко повече и колко по-добре не е много ясно, но така трябва. И ако тоя месец дадеш повече книги на децата, може и да те забележат и да ти качат заплатата. Например. Да кажем де… Ама така е то 😕

  14. Ще дам книги, ако има пари и за тях, ама няма, нямааа. А заплатата ще ми я качат в шестък, ако продължавам да им прибирам, храня и възпитавам децата само защото ми се къса сърцето като ги гледам, а родителите дори не го забелязват или се правят, че не забелязвят, защото така им е по-удобно. Още в първия учебен ден на един петокласник му стана лошо от глад из коридорите и познай кой му купи за ядене. Обаче! И моето дете иска да яде. 🙂

    Някой изказа мнение, че си го изкарваме на децата. Глупости на търкалета. Родителите няма да оставят децата си без надзор, все ще намерят начин, но им е време вече да осъзнаят доколко зависят те самите (родителите) от образователната система. И аз съм родител, и аз работя по 8 часа, без баби или който и друг да си е мръднал пръста да помогне през годините, така че тези приказки за тормоз над невинните дечица да ги говорят на някой друг. Който не може да се грижи за децата си, къде е мислил, когато ги е създавал? М? :mrgreen:

  15. На въпроса, зададен по-горе „всички ли?“ – отговорът е да всички, до един!. И да се започне от нулата, да се създаде модерна образователна система, адекватно заплащане при новите условия (а те трябва да са мнооого различни от досегашните остарели и закостенели методи и средства). И е ясно отсега, че не само ще има достатъчно добри заплати (защото едва ли и една трета от наличният в момента персонал ще остане, разбирай направо са некадърни и не се справят с изискванията на времето и потребностите на младите хора). Освен това новото време изисква и нов начин на обучение, може би повечето училища (сграден фонд и т.н.) ще са абсолютно ненужни и съответно разходите за тях повече от спестени :))). Няма как да няма недоволни сред обслужващият персонал, но при една добра организация може и да им се изпишат вежди, например. Всичко зависи от отношението на човек към тази професия, от вътрешната му потребност и изобщо не ВСЕКИ става за тази работа, казано по-простичко.
    Така, че … кардинални мерки = високи резултати!

    И отговор на Марфа – аз ако знаех и можех, нямаше да си чеша езика в дискусии от този род :).

  16. Всъщност, аз, така да се каже, по мене си гледам. Нямам много право да говоря, след като не съм родител, но по мои спомени нито някой ме е гледал специално, нито нищо. Не че мама и тати са ме криели в килера, но не е като да са се чудели какво да ме правят през редовните и нередовните ваканции – летни, зимни, грипни или дървени. Нито са ми търсели гувернантки, нито съм имала баби, имала съм си ключ, с който съм се прибирала вкъщи и така ме бяха възпитали, че винаги знаеха къде съм. Хем нямаше gsm-и тогава. Ако ще излизам някъде, знаех, че трябва да се обадя, за да не ме мислят и т.н. И въобще не мисля, че бях изключение. Всъщност, не съм имала другарче от училище, чийто родители да са се чудели кой да им го гледа. Сега, очевидно не говорим за детенца от детска градина или ясли. Но! Учителите имат за задача да преподават, не да гувернанстват. А приказките, че покрай стачката нямало кой да гледа големи, здрави и прави деца, ме изненадват. Меко казано. След една току-що приключила лятна ваканция майка на тринайсетгодишно чедо да се изтъпани по телевизията и да обвини учителите не за друго, а за това, че нямало кой д й гледа детето, е меко казано странно…

  17. Поздрави за Мима дето каза:
    „Не е ли прекалено нагло хем да изискваме много (което е нормално, когато се отнася за децата ни), хем да ни е безразлично за какви пари предявяваме тези си изисквания? А който има нахалството да казва “Щом не сте доволни, махайте се” (всички ли? )точно сега е моментът да осъзнае какъв ще е резултатът от тази подкана. “
    Аз от известно време искам да направим „това добро “ на министъра и на обществеността, според която само некадърниците са станали учители. Ама трябва да сме минимум на 50%.

  18. Pingback: Pеалността е въпрос на гледна точка...

  19. Значи при нас и двете баби работят. Лятото се редувахме с отпуските и я избутахме някак, като се е случвало трима човека да се извъртят за един ден да гледат Наси, 7г.!
    Не ми казвай, че да пусна дете на 7 години цял ден само пред блока без надзор е най-нормалното нещо на света.
    В момента детето ми ходи след училище на частна занималня, която, хвала на господа, не стачкува. Това ми струва 60 лева на месец плюс 30 лева за обяд. Добре че се занимавам с частен бизнес и мога да си позволя нефиксирано работно време, но все пак да ходя в 12 часа на работа-когато започва занималнята, не ми пасва някак.
    Учителите са прави в исканията си и дано да успеят да извоюват увеличение на заплатите, но и на родителите, много от които на заплата, не им е никак лесно. Може би трябва да си родител, за да го разбереш.

  20. Естествено, че не е нормално седемгодишно дете да го оставиш само на себе си. Аз коментирах майките на разни четиринайсет-петнайсет годишни пишлемета, дето и по телевизията ги даваха, че и на живо се сблъсках днес с подобни хора, които обясняваха на света, че нямало кой да им гледа децата.

  21. Гледам, много се изписа по темата, но да си кажа и аз експертното мнение на родител :-). В нашето училище, което е в Дюселдорф, дава гаранция, че детето няма да остане без възпитател каквото и да се случи. Ако отсъства учителка, децата се разпределят по класовете по план и занималнята отваря, за да поеме нуждата. Тук родителите имат много голяма роля в решенията на училището и подпомагат с доброволна работа в случаи на нужда. Ако случаино се чуе, че дете не е било занимавано, тук ще настане направо масово негодуване и родителите наи-вероятно ще се обърнат дори до властите. Подчертавам, че ролята на родителите е много важна. Освен това родителите мъкнат каси с вода за децата, плодове за занималнята, помагат на учителката в час, когато промерно има да се майсторят някакви неща. Така че, когато отивам сутрин на работа, съм спокойна, защото имам доврие, че няма да ми се шляе пьрволакът безцелно. Нека стачкуват учителите, но нека се замислят и родителите как най-ефективно могат да помогнат в ситуацията.

  22. Чувала съм и съм чела за така организирани училища, където родителите са сериозно ангажирани в училищната работа. Тук не вярвам скоро да се случи нещо подобно. Да не забравяме, че, ако директорът иска да проконтролира какво се върши в час, трябва да се понадупи пред ключалката или да слухти, зад вратата. иначе ситуацията се изменя – щом влезе вътре. А по света към коридора има прозорци – има и обяснение защо.

    Преди малко не отговорих на въпроса. Тъй като и двамата работим, децата ни са сами. Вече поотраснаха, но така е откак големият ми син беше във втори клас (а вече е 10-ти). И нещо повече – сам се наложи да пътува по автобусите във Варна още тогава, за да ходи след или преди училище на тренировки. Трудно беше! И още е – малкият ми е 5 клас – и той така от 2 клас е сам до и от училище и по автобусите до и от тренировки. Нямам възможност да плащам да ми го гледат. И смятам, че не грешим, като не ги държим на каишка вкъщи.

  23. @mislidumi
    Ето един чудесен начин на учене, възпитание, занимание и взаимодействие учител – родител. Интересно ми е доколко би могло това ноу-хау да се приложи и тук!

  24. Няма да се приложи докато хората презират тези, които са длъжни да се занимават с децата им за без пари. И се оплакват, когато ги помолят да боядисат класната стая, в която чедото им прекарва половин ден, защото видите ли, някой друг е длъжен да я боядиса за без пари, пък ако може и боя да купи. 🙂 Докато системата е против деца и учители, докато предизвикват изкуствено противопоставяне в обществото и в самата гилдия. „Разделяй и владей“ на практика.

    И едва ли положението скоро ще се подобри, защото образованието е докарано умишлено и целенасочено до това положение от управляващите – на тях им трябва замъглена маса от тъпанари и чалгаджии, не от обучени и мислещи хора.

  25. Възраст – пет и половина години. Пол – мъжки. Гледа се от:
    1. Баба номер едно.
    2. Баба номер две.
    3. Дядо.
    3. Детска градина.
    4. Родител номер едно.
    5. Родител номер две.

    Бабите и дядото си намират всякакви оправдания, за да не го гледат, и много често успяват. Нищо, че са пенсионери.
    Предишната детска градина го разболяваше – задължително. Не повече от 4 последователни дни без болест. В сегашната е ОК.
    Родителите правят невероятни фокуси с отпуски, компенсации, болнични, понякога безапелационни „самоотлъчки“.

    И те така мърдаме някакси напред :).

    Между другото, подкрепям 100 % стачката на учителите!

  26. Поздравления на авторката за статиите й и на коментиращите, проявяващи логика и разбиращи реалната ситуация.
    Аз съм учител- от стачкуващите- с повече от 20 години стаж по специалността, за квалификациите няма да споменавам. Искам да кажа на всички, че никога, никога повече от сега българския учител не е бил до такава степен омерзен, унижен и смачкан. Дори и при комунистите.
    Никога досега не е било толкова ярко изявено противопоставянето учител-родител-ученик-общество. Правилно някои споделят, че това е умишлено и тенденциозно. Всички ситуации се дирижират от медиите, а те от правителствата. Целта на занятието- прост, неграмотен народ, евтина работна ръка и управляема маса, лесна за манипулиране. Понеже през годините, поставено в най-невероятните и безпрецедентни ситуации, българското учителство се оказа все пак жилаво племе и оцеляваше напук на всички експерименти, забрани, ограничения, справяше се с всчки необмислени и нерационални ударни нововъведения на министерството, онези там, решиха, че е крайно време и единствения възможен начин да ни затрият е икономическия. И сега виждате ли ги алчните учители!
    Добре, но знаете ли, че за да ни вдигнат заплатите, самото МО има достаъчен ресурс от икономии, реализирани до този период. Защо да не можем да си поискаме, онова, което сами сме спестила на държавата. А защо Министър Вълчев вдигна с по 200 лв. и повече заплатите на своите служители. Защо правителството отказва да изпълни споразумения, подписани с ЕС? Ние не се борим само за заплати, а искаме нов вид образование и 5% от БВП за него.
    Разбирам, трудностите на родителите, нали и аз съм родител?! Но темата изкуствено се преесконира, изкуствено се вдига и режисира този шум. Ние все пак не сме гледачки на деца, а преподаватели! А що не ме питате, моите кой ги гледа сега, докато стачкувам! А кой ги изгледа, когато бях малки и болни , а аз не можех дори болнични да взема, защото идваше краят на учебния срок или годината и трябваше да дам възможност на вашите деца да си оправят бележките или да не изгубят материал от моето отсъствие. Ревете, че даскалите искали пари за ремонти, босдисване и др. Да, прави сте, не е приятно. Но същите тези демократични правителства, които сами си избирахме, докараха училищата и нас до просешка тояга и намериха начина да узаконят просията ни- да не се ангажират те, а вие и ние, та белким най-сетне това образование се затрие окончателно и безвъзвратно! И що да не я караме на сталинския прицип- няма човек, няма проблем!
    И аз плащам в училищата на децата си, я за дъска, я за шрайбпроектор, я за охрана и какво ли не! Е , да, ама мене никой неме пита , нито детето, колко получавам, колко плащам за ток , вода и други и дали мойте деца не са забравяли най-често що е това месо примерно!
    Хайде да не правим ексцесии от няма нищо и да не се плюем взаимно и професионално! На всички ни е трудно в днешно време. Това не е нормален живот, а жалко съществуване и борба за оцеляване. И всички сме в кюпа!
    Не е ли време да помислим наистина как и какво да се направи, за да станем едно наистина цивилизовано и интелигентно общество, със силна гражданска позиция и да се откажем от принцила- на Вуте да му е зле! Ще си изберем ли най-сетне правителство и депутати, които реално да свършат нещо за тази държава и този народ!
    На мен лично ми писна от словослагатели! Уморих се да слушам небивалици, проказки от хиляда и една нощ!
    Ей затова съм в стачката и съм за стачката! Повсеместна, единна, до откат!

  27. Аз имам дъщеря на 4 години и син на 5 месеца. Дъщеря ми ходи на ясла от 2 години и бях принудена да сменя работата си и да се откажа от ръководната си длъжност, за да мога да я взимам към 6 и да я гледам когато донесе поредния грип от градината. През ваканциите – официално 2 месеца за детските градини, но на практика поне 2 и половина – се редуваме със сестра ми, майка ми и от време на време по някоя МОЯ баба, която ги взима. Сега, когато съм вкъщи заради малкия, гледам 4 деца и по време на ремонтите в градината, заради които отвори с две седмици по-късно, и по време на стачката и така спасявам когото мога. И въпреки всичко подкрепям стачкуващите учители. Виж, не подкрепям ремонти след първи септември и кметове, дето ги разрешават, но това е друг въпрос.
    Подкрепям учителите, защото мисля, че не е нормално
    учителка, която се грижи за 32 деца да взима по-малко от бавачка, която гледа едно единствено дете на частно. И защото не е нормално аз нямам моралното право да изисквам от тези учителки каквото и да е било, освен абсолютния минимум и се чуствам благодарна, ако все пак направят нещо повече от това. А за децата е добре да ходят на градина и да добиват от рано социални умения. Искам по-голяма част от данъците, които плащам да отиват за образование, за да мога да изисквам повече от учителите. Ценя времето на детето си и не искам часовете в градината или в училище да са пропиляни. Искам след като си напише домашните да играе, а не да ходи по частни уроци, за да научи нещо все пак.
    В момента грижата за образованието на децата ни, точно както и за гледането им през ваканциите и ежедневно след като градината затвори и изцяло на родителите. Системата е правена за соц. общество. Родителите решават проблемите си, като плащат допълнително – или някой да им взима децата и да ги гледа, или някой да ги учи. В крайна сметка безпланото, гарантирано обучение на децата ни ни излиза доста солено.
    Какво трябва да се направи – не зная, но се опитвам да разбера.

    Опитвам се да привлека вниманието на повече и повече хора към проблема и заедно да търсим решение. За целта организирам поредица от публични дискусии с фондация „Демокрация“. Първата беше „Необходимите реформи в образованието“ на 13-ти, а днес е втората – „Нормативният хаос в образованието“. Поканила съм експерти, синдикалисти, директори на градини и училища, учители, а сега тук се обръщам към вас, като към родители. Заповядайте днес (26.09) в 18:00ч. в хотел „Сити“ на ул. „Стара планина“ 6, за да защитим децата си и парите си!

  28. Писах и по блогове, и по форуми, и по майли. Моля, ако някой би искал да получава от мен информация за подобни събития и в бъдеще, нека ми прати едно писмо на v.ivanova na gmail tochka com, а аз пак ще пиша по блогове и форуми.

  29. Marfaq казваш:„В образователната ни система профилирането е напълно недостатъчно, да не кажем, че такова практически липсва.”
    Позволи ми, с цялото си уважение към твоята информираност, да не се съглася! Само в Пловдив знам, популярно казано следните:

    1. Природо-математическата гимназия;
    2. Английската гимназия;
    3. Руската гимназия;
    4. Професионална гимназия по машиностроене;
    5. Механо-техникум;
    6. Електро-техникум;
    7. Техникум по хранително-вкусова промишленост;
    8. Техникум по ж.п. и автотранспорт;
    9. Техникум за пътно строително-пътни машини;
    10. Икономически техникум;
    11. Техникум по дървообработване ;
    12. Музикално училище;
    13. Професионална Гимназия по Строителство, Архитектура и Геодезия
    13. Техникум по текстил;
    14. Техникум за сценични кадри;
    15. Духовно училище;
    16. Технически Колеж „Джон Атанасов”..

  30. Никога и никъде не съм отричала съществуването на езикови, математически и пр. гимназии. Точните ми думи обаче бяха:

    В образователната ни система профилирането е напълно недостатъчно, да не кажем, че такова практически липсва. Да, има математически гимназии, но засиленото изучаване на математика не спасява ученика от абсолютно същия обем литература като в едно нормално, общообразователно училище. Има хуманитарни гимназии, но изучаването на латински не спасява децата от същото ниво математика, като в обикновеното училище…

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s