Ценовият шок…

Вкъщи вестници от години насам се купуват само в петък и то щото съдържат телевизионната програма за седмицата. Ето по тази причина съм пропуснала днешния „Стандарт“, за който научих от Иван Бедров. Конкретната статия е „Замириса на социализъм“. На мен на социализъм не ми мирише, но на идиотизъм направо ми вони. Министър Петър Димитров обявил, че икономичесото министерство всяка седмица щяло да обявява препоръчителни цени за стоките от първа необходимост, та хората да се ориентирали. И като се ориентирам, че кашкавалът вместо пет лева струва дванадесет, какво? Любопитно ми е де… Търговците пък протестират, че така сме се връщали към Ленин, понеже никой не бивало да диктува цените. Никой, освен тях тоест. Щото пазарната икономика в България е пазарна икономика по български.

Тук търсенето и предлагането не влияят върху решенията на търговеца – всички виждаме, как черешите по пазарите вече гният, но никой не се сеща да намали цената им под три лева, а вместо това продавачите, събрани на групички, усърдно мразят на доста висок глас клиентите.

Всички виждаме изсушените калъпи кашкавал и сирене по щандовете, защото шантавата им цена държи хората надалеч, но никой не се сеща нито да ги преоцени, нито да намали основната цена. Така е с всичко. Е не съвсем с всичко. Големите вериги магазини и хипермаркети започнаха да правят някакви коледни намаления, но след като установих, че миналата Коледа подарих на майка си блендер, който ако го бях купила в Германия, щеше да ми излезе наполовина по-евтино, та и там имам резерви някакви…

А мерките, предлагани от министър Димитров отново ме навеждат на мисълта за диференциално заплащане на управляващите. Ще обявяват цени, а ние какво? Ще се сърдим на търговците? Ами аз и сега им се сърдя и си купувам сирене Гауда вместо готин нашенски кашкавал. И?

2 thoughts on “Ценовият шок…

  1. „Всички виждаме изсушените калъпи кашкавал и сирене по щандовете, защото шантавата им цена държи хората надалеч, но никой не се сеща нито да ги преоцени, нито да намали основната цена.“

    ами и в търговските вериги работят хора, не могат да ходят щанд по щанд и гъвкаво да ценообразуват. на каквито пари са го заредили – на такива го продават. въпрос на организационен ресурс, от 50 магазина фантастиоко не могат да знаят къде е сух кашкавала и къде клиентите понасят увеличението.

    млечните продукти скачат в цяла европа, ама щото сме на дъното ни удря най-силно. мислехме че положението се е пооправило, ама не е така, много неща има да „скачат“ още и тва правителство не го виждам в „дългосрочен план“

    проблемите на страната са ясни, но вместо да вземат сериозни мерки – пишат някакви смехотворни списъци

  2. Е аз не очаквам момичетата, дето нареждат щандовете, да сменят цените на кашкавала де 🙂 Бе мани, то не е за приказване 😕

Вашият коментар

