Pirates of Bulgaria – The curse of GDBOP

Да бях знаяла навремето… Вместо да се чудя каква диплома за какво висше още да си кична, да бях станала един ъплоудър, да размахам виртуалната рапира и да печеля по два чисти бона на месец, необложени с данъци. Имането щях да го заровя в саксията  с трилистника в хола (щото нямам палма), а мястото да го отбележа на карта. С кръстче. Тези ми стремления бяха прецакани обаче от следните фактори: никой не щеше да ме направи ъплоудър и да ми дава  две хиляди лева заплата, а котето пречука трилистника, така че и да бях станала ъплоудър, нямаше да има де да крия изпиратстваното от мен. Изкласих само до тривиален сийдър… Не ми ли се полага поне четвърт от възнаграждението на ъплоудъра в такъв случай, а?! А толкова много искам да съм пират… Обаче всеки уважаващ себе си пират си върви заедно с рома. Пират без ром е като лудница без луди. А аз, по финансови причини, мога да си позволя само сурогата, наречен ром „Атлантик“. Тц, не е същото…

Но да оставим настрана личните ми терзания, че  не са Бог знае колко интересни, и да преминем към въпросите, които си задавам напослеък, че ме вълнува отговорът им. Така например на мен ми е ужасно интересно кой точно автор (респ. държач на авторски права) е приревал, че в Бълг… в Абсурдистан тоест, му се нарушават правата, щото аз за такъв случай не съм чула. То бива самоинициативност и самосезиране, ама чак пък такъв пионерски устрем не съм очаквала от родните шерифи, да ви кажа. Значи, на базата на какво се хуква и се обявява, че споделянето в интернет на „Карибски пирати“ да речем, е противозаконно? Няколко пъти вече слушам въпроса, зададен към различни поборници против пиратството: „ако аз имам законно притежаван диск и го дам на приятел да го изгледа, пиратство ли е?“ Отговорът е „не“. Следва въпросът: „ами защо е пиратство, ако го споделя с някого през интернет?“ Тук вече отговорите са различни. Явор Колев например обича да отговаря с кашлица, понякога отоворът гласи: „ами щото се разменя между много хора“ (и какво от това?! Къде е казано споделянето между колко точно човека е границата между пиратстването и законността, а и къде изобщо е дефиниран законово терминът „пиратство“ ако е на въпрос?!), понякога е мънкане, че било незаконно, понеже било с цел печалба… Айде бе! А да ме светнат колко ми се плаща затуй, че сийдвам! Искам си парите бе!!!

Та имам следното питане: как стана така, че внезапно родните служби за борба с организираната престъпност се загрижиха точно за нарушените авторски права на Бритни Спиърс и Араш?! Примерно, как така никой не изпитва подобни алтруистични подбуди към мен, а? Ами моите права като гражданин на тая, как да се изразя, държава? Правата ми на здравеопазване, на достоен живот, на достойно заплащане, нарушаването им от страна на НЕК, НОИ, правителство и пр.? Що никой не ме защитавата от хората, които организирано потъпкват правата на сънародниците си, докато точат от еврофондове, организират си изборен туризъм, унищожават *нашата* природа, купуват си луксозни коли с *нашите* данъци, пекат си задните части на яхтите на други хора, придобили огромни богатства по неизвестен, но вероятно непиратски начин, които обаче се терзаят от вредите, нанесени от глобалното затопляне, изразяватщи се във възпрепятстването на носенето на кожени палта? Що никой не защитава правата ни, нарушавани системно от хора, които чакат на *нашите* sms-и, за да обзаведат *нашите* болниците с кувьози за *нашите* деца, които спекулират с чувствата ни за съпричастност, за да подпомогнат лечението на *наши* сънародници, които иначе съвестно плащат здравните си вноски и така нататък? И изобщо, що е пиратство? Кой точно български съд доказа незаконността и престъплението в деянието „споделяне на файлове“, че съм го пропуснала това събитие?!

Друг въпрос: пука ли й на Бритни Спиърс, че български пубер се е обзавел без да плати с културното й наследство, а вместо това е презаписал диска й от човек, който си го е купил? Я някой да ми обясни пак, че от кашлицата на Явор Колев не разбрах отговора, защо ако взема на ръка диск с музика и си го презапиша, е законно, но ако го взема по виртуален начин, е пиратство? Четох закона, четох го и го препрочитах, витах из наказателния кодекс, но не видях никъде текст, който да може да отговори защо виртуалното споделяне се води за престъпление, а реалното споделяне – не. Някой ще ми каже ли, само че ако може тоя път без кашлица, става ли?

Междувременно, докато от ГДБОП ходят на курс, за да научат разликата между компютър и монитор, предлагам всички ние, дето сме били продадени на сириец в Холандия, да отидем доброволно при новия си господар. Щото г-н Явор Колев много се притеснява, че замундците били продали своите потребители на въпросната личност. Де гиди роботърговци ниедни, де! На абордаааааж!!!!!!

13 thoughts on “Pirates of Bulgaria – The curse of GDBOP

  1. Какво знаеш ти, твоят имейл вече е във властта на сириец. Ако не беше Явор да те опази, кой знае какво щяха да ти пратят по пощата.

  2. „защо ако взема на ръка диск с музика и си го презапиша, е законно, но ако го взема по виртуален начин, е пиратство?“

    последно като разглеждах реално CD на него пишеше, че копирането му без разрешение Е незаконно. да не би да са го променили тва?

  3. От повърхността на Rosenrot на Рамщайн, измъкнат от CD устройството на компютъра ми преди десетина секунди:
    „Неразрешеният презапис, тиражиране, отдаване под наем, заемане, разпространение, публикуване, публично представяне и излъчване на този продукт забранено.“

    Явно са забранили и българската граматика, защото не видях сказуемо. 🙂

  4. Е те са германци, на тях им е простено 😆 За тоя случай ако го дръпна албума, ше съм пират, независимо от липсата на глагола. На някои неща обаще пише „Разпространението, тиражирането, отдаването под наем на този продукт с търговска цел е забранено и нарушителят носи наказателна отговорност“.

    Начи, ако Рамщайн пропищят, че им крадем интелектуалния труд, ще са прави. Евала на Колев, че го предотвратява в зародиш това 🙄 АЙде сега да се самосезира и за сергиите на Славейков, чиято единствена цел верно е печалбата от продажба на незаконни копия, а?

  5. Оставете славейковците на мира, не говорете за тях, и всички линкове за торенти и други сайтове от взаимен интерес 🙂 – само по личните пощи. Също и торентаджиите-тракери да не се фукат колко са велики и герои на съвремието, ами по-тихо и това е.

    Не може сега единият лагер срещу другия 🙂 Не е добросъжителствено некси, рийшли 🙂

    С тоя чел-недочел Колев човек няма да може да види и някой стар филм за обща култура, а децата са петимни за такова нещо. Те па новите една култура и едно ограбване на интелектуален продукт – мани-мани 🙂

    Може и без глагол, така е прието в тези бележки. Като във „Всички права запазени.“ За краткост, всеки знае за какво става дума.

    Впрочем, не знам дали знаете, но от всеки празен носител – сиди, дивиди, касета (преди и лентите), съответните творчески организации във всяка държава получават процент, който разпределят между своите членове – творци от браншовете, които могат да се презаписват. Това е тяхната компенсация за любителското презаписване. Хората са разбрали, че се случва обективно, не от пиратски мании – няма го в магазина, не можеш да го намериш, трябва ти временно… много причини може да има, които не са престъпни.

    Поздрави и песни 🙂

  6. „Който си мисли, че може да направи нов тракер, е все едно да си купува фабрика на Девети септември“, заяви топспециалистът в ГДБОП по компютърни престъпления Явор Колев.

    От което следва, че НСБОП е нещо като комунистически партизански отряд 🙂

  7. По повод мишоците с пагони ще кажа – ТИ ГО ХРАНИШ А ТО ТЕ ХАПЕ.
    Не стига че всички ние им плащаме заплатите и ги храним а то гледа ( разбирай айваните с пагони) да ти вгорчи живота. Или ще гледа как да ти измъкне някой лев по пътищата, или ще те налага с палката по митингите, или ще ти спре един от многото тракери.
    Полицая трябва да ни козирува като минаваме край него, защото на практика всички ние сме им началници 🙂 🙂 на теория поне ::):):):)

Вашият коментар

