Еврорезилия – Oops, they did it again

Ндааааа, и тазгодишната Еврорезилия БеГе отмина. Обаче аз лично гласувах за Стоян и Елица и се чувствам човек с изпълнен дълг! Е умирам си по тези двамата! Добре бе, тази Елица що е толкова гениална, а?! Хем хубава, хем може да пее, а като ги заблъска тези ми ти там-тами направо ми  кипва кръвта! Ясно е, че на самата Еврорезилия нямаме никакъв шанс, ако ще и каквото ще да направят, но дори и последни да останат, конкурентите им могат да си ухапят ушите ако щат. Важното е, че двамата са невероятни. А тая Елица е гений, сериозно го твърдя! Добре ве, как успява да пее в един ритъм, да удря онези ми ти тъпани в друг, а да танцува в трети?! А??? И аз искам тъй! Искам, ама няма. Признавам си, че мен принципно ми излизат обриви при съприкосновение с шопския фолклор. Да, ама импровизациите на Елица често са точно върху шопски народни песни, а като я слушам и настръхвам! Още бълвам адреналин, честно слово!

Може би не е редно след това словоизлияние да подпочна негативизма си, ама няма да съм аз, ако не го направя. Добре де… Ама не, вижте сега, как може, таковата, а?! Аз първата част на Еврорезилията не можах да я гледам, за което ме е яд, обичам да си причинявам това. Разказаха ми обаче какви изпълнения е имало, поради което ме е още по-яд, че съм изтървала. Ама и втората част не лъжеше… Отново видяхме щатните наши певци. Малко ново и малко свежест. Ще ги карам не по ред, че освен първия, последния, и Елица и Стоян, другите не ги помня кой след кого беше. Вики от „Мастило“ все така не може да пее. Няма и да може, да ви кажа. Освен ако като Кумчо Вълчо не отиде при ковача да го помоли да й изкове нов глас, ама пък той едва ли ще успее да й изкове нов слух, така че щатните български черни дупки от група „Мастило“ ще си останат все същите нещастници.

Тони Димитрова принципно има интересен глас, песента й хич не беше лоша, ама клубно едно такова парче бе… Бих я слушала с удоволствие когато съм в подходящо настроение, но чак да примра по тая конкретна песен – ми не… Коцето Калки ме изненада с разкошен почерк. Това без майтап. Оказа се, че пише направо като калиграф тоя човек. За съжаление обаче той има една мелодия и си пее безотказно до дупка. От години. Освен това има и друг проблем – ужасно е сбъркал, когато се е раждал. Вероятно някаква темпорална аномалия е станала причина той да достигне творческия си, хм, апогей, през 2007-ма в България, вместо през 1972-ра в САЩ, където да обере точките в Уудсток. Момчето си е хипи, какво да го правим сега. Пее за мир и любов, пада си по будизма, всичко е точно с изключение на настоящото му местоположение. Следващия път като рече да се преражда да се цели по-добре, това му пожелавам.

За Маргарита Хранова какво да река? Ми, жената си пее свястно, навява спомени за новогодишната програма през 78-ма например, ъъъ, какво друго да кажа, че не се сещам… Песничката на Теди Кацарова хич не беше лоша. За съжаление нямаше шанс, но нищо лошо не мога да кажа. „Каризма“ си бяха все същите. Аз като ги слушам и все си мисля, че Галя е много музикална, но нямаше да е зле освен музикалност да имаше и малко гласец. Ама то тя винаги така си пее де. Между другото, те имат много добри парчета, но това просто не беше от тях. Не че е лоша песента им, ама не е това, което да ти влее огън във вените.

Устата и Софи… Ох. Уникален грузински акцент, кърти дограми просто. Няма как да пресъздам писмено начина, по който Софи произнася „Я твоя“, нито пък речитативите на Устата, за което ужасно съжалявам. Обаче не спира да ме напушва смях всеки път, щом се сетя. Хъ! Другото разочарование бяха „Групата“. Голямо разочарование. Едното момче го познавам лично, варненче е. Венелин. Пее великолепно между другото. Ама наистина. Побивали са ме тръпки, пял е на два метра от мен, просто седиш и не вярваш, че това става пред теб. Да, ама… Първо, „Групата“ принципно си е стандартна бой-банда, лошо няма. Аз харесвам свестните бой-банди. Напоследък дърпам всичко на Il Divo  например, нали си спомняте ония готините пичове в костюми на Армани, които пяха на световното по футбол? Ама нашите са просто пълен клонинг на Backstreet Boys бе! Що така? Тоест, ако не гледаш, а ти пуснат песента им и ти кажат, че е нова песен на ВВ, ще повярваш без да се замислиш. Никаква оригиналност, ни-как-ва. Копие. Не обичам копия. Всъщност, ако на мен ми пуснат изпълнението им от тазвечершната Еврорезилия и се опитат да ми кажат, че са ВВ, аз май няма да повярвам. Не помня ВВ да са пели някога фалшиво.

Като стана дума за помнене, почти не помня какви ги пяха Аксиния и S-lavina. S-lavina,  Боже… Като не можем да го докараме от друго, поне да го направим откъм творчески псевдоним. Безобразие!

Последният младеж, Димитър Атанасов май, го бяха пуснали, за да не каже някой, че виждаме на сцената само добрите стари лица на добрите стари щатни „черни дупки“. На мен ми хареса. Песничката му хич даже не беше лоша. Пратих един sms за него и не съжалявам, радвам се, че събра повече гласове от недоразуменията от „Мастило“ и ми е тъжно, че хора, които инак явно имат голям потенциал, не могат да пробият поради липса на здрав гръб и съответно на лоби.

Пожелавам успех на Елица и Стоян! И поздравявам всички с това:

🙂

11 thoughts on “Еврорезилия – Oops, they did it again

  1. Да, да, чудесно, шопско, натурално, гениално…
    На 85% същия ритъм, да не кажа и мелодия, като Руслана по-миналата година…
    Но е по-добре от Лорейн де, спор няма.

  2. P.S. И ако не съм забравила хептен всичко – да, напевът е шопското стакато, гърлено пеене, но, м,елодията, въху кяото са „технологиозирзли“ е по-скоро тракийска.

  3. Е и ко от това? 🙂 Начи, няма Бог знае колко общо с Руслана освен, че е построено върху народни мотиви. Нейните обаче бяха кавказки >.> Верно е за мелодията, което казваш. Това лошо ли е? 😉 Ся, с Руслана общото не е кой знае колко, ама dynamix се оказа прав, общото е по-скоро с Juno Reactor: http://www.youtube.com/watch?v=g9fvHtOiY2w. Ама на мен си ми харесва, ае набий ме! 😛 Между другото и „Лорейн“ ми харесваше, ама да си го слушам, докато пия коктейл в някой пиано-бар. Бе викам да не почваме да ги плюем сега хората типично по български, ми да се съсредоточим малко и да ги подкрепим ако не с друго, поне с позитивно мислене. Да не би да им е лошо парчето са?!

  4. Не успях да гледам наградите, но имате ли представа какво стана с участието на група Балканджи? Или не са стигнали до финала изобщо…

  5. И аз не успях да ги гледам, но пък видях клипа и останах много очарован! Стискам им палци и ти благодаря за чудесното ревю на Еврорезилията 🙂 Почувствах се сякаш съм го гледал, че и по-добре от това 🙂

  6. Здравей, реших и аз да се разпиша в блога ти, днес скитосвах из него.
    Мисля най-накрая да добавя и един негативен коментар по темата.
    Най общо: не ми харесва. Никак даже. Прекомерно претупано ми стои. Loop-a е еднообразен, без никакво развитие, самото парче не ми харесва като аранжимент.
    Много ‘преексплоатирани’ вокали, не ме докосват като звучене. А съм слушала изпълнения на народни песни, от които настръхвам.

    Въпрос на гледна точка, де. Май за ‘Еврорезилия’ сме избрали възможно най-малкото зло. Но мисля, че има още какво да се прави по това парче…

    Усмихвай се 🙂

Вашият коментар

