Пиле с гъби по китайски ала Марфа

Добре, признавам си! Гладна съм! Днеска нещо съм гладна! Може би се дължи на факта, че от ранни зори съм само на едно голо кафе, признавам… Както и да е, кеся тука и постоянно мисля за манджи. А това е вредно, поне в моя случай, щото аз дебелея дори когато си мисля за ядене! 😦 Обаче рецептата е много правилна и е лично мое изобретение! Ето я: 🙂

Продукти:

  • 400 гр. пилешки гърди
  • 300-400 гр. гъби (в случая смес шийтаке, кралска и обикновена печурка и кладница)
  • соев сос
  • 4-5 скилидки чесън
  • млян черен пипер на вкус
  • 1/4 ч.л. джинджифил
  • 1/2 ч.л. натриев глутамат (или 1 с.л. вегета)
  • 1 ч.л. оризово нишесте
  • 2 ч.л. куркума
  • краве масло
  • олио (зехтин; сусамово олио)

Приготовление:
Пилешките гърди се нарязват на хапки и се оставят да се мариноват в смес от соев сос, лимонов сок и черен пипер. След като се изцедят от маринатата, се запържват на силен огън в уока. Изваждат се и отново се отцеждат.
В краве масло и малко олио се запържва счукания чесън, прибавят се и гъбите, нарязани на ивички. Слага се 1 с.л. соев сос и се бърка да поеме хубаво.
Пилето се връща, прибавят се натриевият глутамат (или вегетата), джинджифилът, черният пипер и нишестето, размито в 1/2 ч.ч. хладка вода. Всичко се разбърква добре, след като поизври течността се слага и куркумата. Хапва се топло!

Edit:

Поучих се от worddrow и реших да опитам да сложа и кисели краставички. Стана раз-кош-но! Честна дума! Следващия път като ме посъветват нещо, първо ще тествам и тогава ще говоря глупости 😳 Много вкусно стана. Значи, на това нещо сложих четири корнишончета (кисели де) нарязани на тънки ивички. Прибавих ги към гъбите малко преди да върна пилето в тигана. Е много е вкусно! 🙂 Мерси, worddrow!

11 thoughts on “Пиле с гъби по китайски ала Марфа

  1. Ммм, звучи вкусно,със сигурност ще пробвам тази рецепта някой път. Сега обаче не можеш да ме съблазниш,щото току що хапнах „Пиле Беарнез“, полято с чаша бяло вино. 😛

  2. Ми аз не му слагам кисели краставици на туй пиле, но напълно ти разрешавам да опиташ! 🙂 Много демократично настроен човек съм 😛

  3. То и Буш е много демократично настроен човек. Някои спорят, че е маймуна, а по-милите го смятат за човекоподобно – шимпанзе, за да сме по-точни.
    Опа, отклоних се от темата.

  4. Много и то. В смисъл, това беше безобидна шегичка, или иносказателен начин да ме наречеш маймуна? Само питам, за да знам как да процедирам нататък…

  5. Ей, Марфе/ дано до съм уцелил звателния падеж защото МарфО ми звучи грубо!/ не е ли по-добре да пишем вместо запържен чесън и каквото още-задушаване на слаб огън. Запърженият чесън действа като сода каустик на нежните стомаси и срещу 1/2 час удоволствие от хранене си навличаш 1-2 дни киселини и някои други неща.
    Пак от мен- и глутамата не го препоръчвам. Не, че не овкусява, а защото си имаме подправки далеч по естествени.И още един аргумент- в някои страни и супите, и манджите, и колбасите им са надрусани с Вегета и във всички заведения за хранене мирише на това, че ти идва повечко!
    Понеже киселите краставички са Ви харесали като допълнение мога да предложа собствена рецепта за такива краставички,млечно-кисела ферментация/без оцет/, които могат да се съхраняват до 2 години. Като извинение за направените бележки!

  6. Не е по-добре. Не се задушава на слаб огън, а се минава за кратко през мнооого силен огън, най-добре да е газов котлон, ма кат няма газов – и на най-силното на котлона става. Пък! 😈 Освен това туй е китайска манджа, а китайска манджа без глутамат не става. Ако ше правим кебапчета – без глутамат, ама тая рецепта не може без и т’ва си е!

  7. Е, щом настояваш- приказките за вкуса са много… Все се каня да направя печено пиле- обезкостено и завито в тестена обвивка, но ме плаши времето, което ще е необходимо за подготовка на пилето. И, да си призная, не съм упражнявал обезкостяване на пиле!
    Бих оценил/както наверно и други гастрономи/ практически съвети по повод на тази рецепта.

Вашият коментар

