Чай във вторник

Тая есен се скъсах от боледуване. 😕 Не че нещо сериозно, не, слава Богу! Ама то не спряха да ме болят гърла, да ми текат носове, да ми се кашля… Е как може такова нещо, а?! Ама то времето е виновно – единия ден минус пет, другия ден – плюс двайсе и пет – е къде дават така?! А?! Пък хич не ми се ще пак да си вземам болнични! Ще си даяня тука, ще кихам, ще кашлям и ще бъда бактериологично оръжие – смятам да заразя колкото се може повече колеги и смятам да почна сега!

Като за момента обаче реших да пия чай. Между другото, идеята, че човек като е болен трябва да пие чай нещо не ми е много ясна, ма рекох си да не нарушавам традицията. Много кофти, че нямам какво да си сипя в чая, обаче съм на работа все пак, не би било коректно! Чаят е Twinings, лимон и джинджифил. Ей го чаят му с чай. Става, не е лош.А бе, докато съм на думата, вие знаехте ли, че джинджифилът бил лютив?! Щото това, което аз знам е, че лимонът не е. Лютив. За джинджифила обаче си нямах понятие. Ми пари ми на гърлото, а то и бездруго ме боли горкото, особено отдясно. Лимон с джинджифил...

Айде стига толкова спам засега, нещо не ми е таман и ще се старая да си седя на работното място и да гледам лошо. Засега ми се удава… А, и още нещо! Я да питам: някой знае ли каква точно е разликата между Olympus FE170 и Olympus FE180? Сега, за цената ясно, ма питам за по-практическата разлика. И двата са любителски фотоапарати, ма FE180 е със стотина лева горница. Ще ми се да науча причината за това… 😕

18 thoughts on “Чай във вторник

  1. Забелязъл съм, че тази грипоподбна хрема, която ме тресе е доста упорита и продължава около седмица. Търпението ми вече е на път да се изчерпи. Ми не може седем дена съзли и сополи. Пробвах само на мед, лимони и чай, ама не става. Ще взема май да нюкна ситуацията с антибиотици най-накрая, та да отива всичко по дяволите.

  2. Suffero. А зимата иде 😦 Предполагам е защото прекаляваш с бистрата водица, Марфа. Ние на границите с Погибелта наблягаме на чесън, катран и фермент от квасни гъбички – верно, че имаме проблеми с разните дробове, но с гърлото никога! А повечето ти рецепти галят небцето, още малко и ще си попълня седмичното меню, само онова пиле пълнено с хляб няма и да го кусна 😦

  3. Тихомире, мойто търпение вече се изчерпи! Довечера – домашна петдесетградуса ракия и ще я видим тая работа! 😈

    Букама, ужасно бъркаш за пилето! :mrgreen:

  4. Защо и как се пие чай? 🙂 Чаят е хубаво и полезно нещо, когато съдържа билки 🙂 Но истински билки. Аз лично си правя „букет“ от различни видове билки. Но винаги слагам и мащерка. Ако нямам истински сушени билки – слагам в джезвето две пакетчета с различен чай (примерно „Туристически“ и „Липа“). Ипакетчетата завират в джезвето. После задушавам. И накрая в чашата добавям солидно количество лимонов сок и мед. Така се получава балсам за гърлото 🙂 Не че само с такъв чай би могло да се излекува едно болно гърло, но поне облекчава и успокоява. Тази сложна рецепта е моя 🙂 :-)Вкъщи ме тормозят да им правя, когато някой се тръшне болен 🙂
    И още нещо. Чаят не се пие горещ, а топъл (преди да е започнал да става хладък), но ти сигурно знаеш 🙂

  5. Аз лично обичам чай и не го пия само, когато съм болна 🙂 Черният чай с мляко е много вкусно нещо 🙂
    Общо взето… май са малко видовете чай, които не харесвам 🙂 Каркадето (например) е много гадно нещо и не бих го пила при никакви условия 🙂 🙂

  6. Пък аз ми харесва каркадето 😛 А вкъщи Моят Чай се състои от равни части липа (брана от мен) и мента (брана от пазара от бабичките). Много правилен става! 🙂

  7. Марфе, и аз наскоро открих, че ginger-ът е лютив 😀 Обаче мноу му се кълнат На Запад, мноу бил полезен, притъпявал Глада и спомагал за Отслабването… Ама люти, пусто! Не че е чак толко лошо, нали, да ти полюти малко, ама кат не го очакваш от чая си?!
    Иначе и аз обичам чай, пия го често (какъвто ми попадне, с редки изключения като плодовите и каркадето), а когато съм настинала като сега – още по-често 🙂 А мащерката е Божия Благодат, жалко, че напоследък си нямам 😦

  8. джинджифилът е по-странен в сладкиши отколкото в чай. ще взема да опиша един от любимите ми напоследък чайове в моето блогче 🙂

    тук ще кажа: TWININGS, Voyage, Indian chai

    джинджифил, канела, карамфил, кардамом! супер!

  9. Кардамомът не е ли онуй, дето мирише на изгорял кабел? 🙂 🙂 Ако е то – нещо не ме влече неудържимо 🙂

  10. Ми аз бахарът ми мирише на изгорял кабел, а афганистанката, дето живееше до нас правеше ного хубав черен чай с щипка кардамон 🙂 Ма бахарът е една от много малкото подправки, които вкъщи са безмилостно баннати! 👿

  11. Не знам. Аз по принцип не харесвам толкова силните подправки. И бахар, и дафинов лист, и лющян… абе изобщо тези, които са много дъхави. Изключение е само канелата, но пък тя не е чак толкова силна май 🙂

  12. Аз пък си правя сок от изцеден лимон,мед и настърган джинджифил.Последният изобщо не се усеща,ако е в поносими количества.Иначе,за мен манджа без подправки е блудкава работа;вегетарианка съм и трябва да проявявам въображение при готвенето.Какво ще кажете за шафрана;аз го ползяам като правя ориз.

  13. И аз така 🙂 За шафрана де, ама макар че не съм вегетарианка вярно спазвам принципа „манджа без подправки не е манджа“. Напоследък обаче трдуно си намирам шафранец, та ползвам куркума 😉

  14. Една от любимите ми подправки е майорана.Има много приятен,мек и ненатрапчив вкус.Да ви кажа:аз съм живяла в арабска страна и там доста понаучих за подправките.Аз тогава и ядях месо.Там пилето го мият добре със сол и лимон,после го овалват в смес от сол,черен пипер,бахар и малко канела.Овалват и картофките,ако го пекат с картофки.Пробвайте,пък после да се изказват тия дето не уважават бахара.
    Иначе,вчера правих зеленчукова супа с кашкавалени топчета;от нета я взех рецептата.Топчетата се правят от малко галета,подправки,1-2 яйца и кашкавал.Слагат се,когато на супата и трябват още около 20 минути;застроих я само с жълтък.
    Кажете някоя интересна рецепта,ако може без месо.

  15. Рецепта за какво? 🙂 Аз няколко гъбени дадох вече, ако искаш карфиолена супа или супа от броколи? Или какво друго? 🙂

    А бахар не обичам 😦 Ама си имам оправдание – преди години ме гостиха с някаква манджа, която беше джибкана с бахар до козирката. В резултат оттогава ми се гади от бахара 😕

Вашият коментар

